رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش خصوصی نخستین شهر فناوری کشور در استان گلستان برای حمایت از فعالان استارتاپی به ویژه در بخش آی‌تی ایجاد می‌شود.

نخستین « شهر فناوری» کشور در گلستان ایجاد می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: طرح شهر فناوری یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که قرار شده با کمک استانداری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش خصوصی در استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این نخستین شهر فناوری در کشور خواهد بود، افزود: این طرح با هدف حمایت از بخش خصوصی به ویژه فعالان در حوزه استارتاپ آی‌تی برنامه‌ریزی شده است. با راه‌اندازی شهر فناوری گروه‌های مختلف استارتاپی می‌توانند در این فضا مستقر شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: راه‌اندازی این طرح علاوه بر جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی زمینه اشتغال مستقیم تعداد زیادی از جوانان را هم فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال شناسایی زمین مناسب برای اجرای این طرح در استان هستیم، ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی غیر از حمایت از استارتاپ‌ها، برای ساخت فضای فیزیکی موردنیاز و زیرساخت‌های شهر فناوری نیز تسهیلات ارزان قیمت اختصاص می‌دهد.

غفاری در ادامه به وضعیت مرکز نوآوری در علی‌آبادکتول اشاره کرد و گفت: موافقت‌نامه‌ها برای ساخت این مرکز که نیاز به 2 میلیارد تومان اعتبار دارد، امضا شده و مرحله نخست اعتبار آن نیز به زودی به استان اختصاص داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ما در تأمین زیرساخت‌های لازم برای اکوسیستم نوآوری در استان برای این است تا کسانی که دارای طرح و ایده هستند بتوانند در این مراکز پذیرش شده، نمونه اولیه محصول خود را بسازند و آن را به تجاری‌سازی برسانند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار