حزب کارگزاران سازندگی ایران در بیانیه‌ای به دنبال به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی تاکید کرد که باید فتنه آمریکایی‌ها را به خودشان بازگرداند.

باید فتنه آمریکایی‌ها را به خودشان بازگرداند

به گزارش گلستان ۲۴؛ ایران در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی ، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیانیه‌ای صادر کرد؛ متن کامل بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انالله و انا الیه راجعون

شهادت سردار سرافراز سپاه ایران، سپهبد حاج قاسم سلیمانی شایسته‌ترین عاقبت برای آن مرد خدا و سخت‌ترین آزمون برای ما ملت ایران است. او رستگار شد چرا که "مرگ در بستر" برای مردی که عمری در جهاد بود و آرزوی شهادت داشت، زیبنده نبود و برای ما "آزمون" است که چگونه راه و راهبرد او را ادامه دهیم. سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عاشق ایران و انقلاب و اسلام و انسان بود. حاج قاسم شجاع، دست از جان شسته و فدایی نظام جمهوری اسلامی ایران (نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد) بود و ایران را برای اسلام و اسلام را برای ایران و هر دو را برای انسان می‌خواست و به همین علت بنا به ذکاوت و کیاست و درایتی که خدا در وجود او به عنوان یک مومن و شیعه علوی نهاده بود بیش از آنکه یک جنگ سالار باشد، یک استراتژیست بود. او مغز متفکر راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی در توسعه عمق راهبردی ایران بود که از میهن و ایمان خویش در پشت گوش دشمن دفاع می‌کرد؛ و همین دشمن را می‌ترساند که همه جا سایه او را احساس می‌کرد.

حاج قاسم از رگ گردن به خصم نزدیکتر بود و همین سبب شد که نه در جنگی شرافتمندانه که در تروری ناجوانمردانه او را به شهادت برسانند؛ و البته از دولتی مانند دولت آمریکا و شخص دونالد ترامپ نمی‌توان انتظار داشت که سنت پهلوانی ایرانی را بشناسد و از آیین فتوت بویی برده باشد. آن چه به زبان روز روشنفکران جهان قابل پیگرد است اقامه شکایت جمهوری اسلامی ایران به مجامع جهانی علیه تروریسم دولتی ایالات متحده امریکاست. سپهبد سلیمانی فرمانده قانونی سپاه قانونی دولت قانونی جمهوری اسلامی ایران بود که صاحب کرسی در سازمان ملل متحد است و دولت‌های ایران و آمریکا در شرایط جنگی بسر نمی‌برند. بلکه ملت امریکا در جنگ با داعش مدیون حاج قاسم بود که جان جوانانشان را از جنگ با داعش نجات داد. بر این اساس با هیچ معیار حقوقی و سیاسی نمی‌توان بر این اقدام دولت امریکا نامی جز تروریسم دولتی گذاشت. این اقدام دولت امریکا، همان طور که مرجعیت دینی عراق آیت الله سیستانی و نیز دولت قانونی این کشور اشارل کرده‌اند، نقض آشکار حاکمیت ملی دولت عراق است و دولتین ایران و عراق می‌توانند از این اقدام به سبب تعارض با منشور سازمان ملل متحد و اصول مسلم حقوق بین‌الملل به مجامع حقوقی جهانی شکایت کنند.

ما " کارگزاران سازندگی ایران " این مصیبت ملی را به ملت ایران تسلیت می‌گوییم و بر واکنش متناسب با این جنایت با معیار حفظ امنیت ملی ایران تاکید می‌کنیم. ما امیدواریم نهاد‌های مسئول به خصوص شورای عالی امنیت ملی از همه ظرفیت‌های ملی در واکنش به این جنایت استفاده کنند و تاکید می‌کنیم اقدامات ایران باید قاطعانه، هوشمندانه و موثر باشد. نقطه کانونی این استراتژی به عنوان یک هدف بلند مدت باید "حفظ جمهوری اسلامی ایران" به عنوان یک دولت-ملت باشد و برای صیانت از این مفهوم نباید از هیچ ظرفیتی دریغ کنیم. کف این اقدامات طرح دعوا علیه دولت آمریکاست، اما به جز وظایف نهاد‌های حاکمیتی و امنیتی در دفاع از حریم و حرمت ایران و انتقام از خون شهید، در درون ایران ما شهروندان و سیاسیون باید نشان دهیم با شهادت یک فرمانده پرچم استقلال و امنیت ایران از دست نمی‌افتد. خون حاج قاسم فدیه آزادی و امنیت ایران شد و ما باید به پیروی از آن شهید از تمامیت ملی و دینی و تاریخی خود پاسداری کنیم.

امروز همه ما باید یک حاج قاسم باشیم و در شجاعت و کیاست به او اقتدا کنیم و هیچ یک از این دو بال را فروگذار نکنیم. همین کیاست بود که در خلا قدرت در خاورمیانه پس از سقوط صدام حسین و اشتباهات راهبردی امریکا استراتژی امنیت ملی ایران را توسعه داد و امروزه امنیت منطقه از دریای مدیترانه تا خلیج فارس و از دریای خزر تا دریای سرخ در گرو امنیت ایران است. این عمق راهبردی و امنیتی عزیزترین میراث حاج قاسم است نه فقط برای ایران که برای مردم عراق و سوریه و لبنان و یمن که از زیر سایه داعش و القاعده خارج شدند و البته هنوز تا آرزوی حاج قاسم تا ثبات و توسعه منطقه راهی دراز در پیش دارند. مرکز ثقل این محور امنیتی، حفظ و ثبات جمهوری اسلامی ایران است و هیچ چیز نباید امنیت ملی و تمامیت ارضی ایران را در معرص خطر قرار دهد تا اهداف مثلث رژیم‌های سعودی و صهیونیستی و نیز آمریکا محقق شود. جهان باید بداند که امنیت ایران امنیت خاورمیانه است و اگر امروز در برابر تروریسم دولتی امریکا واکتش مناسبی نشان ندهد، معلوم نیست آینده خاورمیانه چگونه خواهد شد. سپهبد سلیمانی قهرمان مبارزه با بنیادگرایی داعش بود و جهان به او و ایران مدیون است. به قهرمان جنگ گل می‌دهند نه گلوله. حاج قاسم البته مدال خود را از ملت ایران می‌گیرد و نزد خدایش ارج و اجر می‌یابد.

حاج قاسم سلیمانی پیرو راه امام حسین (ع) بود و در سرزمینی به شهادت رسید که همه شیعیان آرزوی شهادت در آن را دارند. اما شهادت پایان راه نیست آغاز راه است که از خون حسین بن علی، قاسم‌های سلیمانی سر برآوردند و این باب هنوز باز است.

کارگزاران سازندگی ایران به عنوان یکی از احزاب سیاسی کشور همگان را به وحدت ملی بر سر امنیت ملی ایران دعوت می‌کند و درباره هر گونه تحمیل ناامنی در منطقه از سوی قدرت‌های خارجی و متجاوزین به خاورمیانه به خصوص در عراق هشدار می‌دهد. آمریکایی‌ها در تداوم خطای تاریخی در تجاوز به عراق در باتلاقی افتاده‌اند که تنها راه برون‌رفت از آن ترک منطقه است و نه تحمیل شرایط امنیتی تازه بر ملت و دولت عراق که در پی از هم پاشیدن شیرازه آن هستند. توجه به راهبرد مرجعیت دینی در ایران و عراق و حمایت همه ارکان قدرت در جمهوری اسلامی از راهبرد شورای عالی امنیت ملی که تاییدات رهبر انقلاب را دارد، یک ضرورت سیاسی و تبلیغاتی به خصوص در رسانه‌های ملی است. امروز جای قضاوت‌های جناحی نیست و دشمن نباید در این طمع بیافتاد که ایران را در آشوبی ذهنی فرو برده است. ما با چشمانی اشکبار باید مقتدرانه و متفکرانه راه حاج فاسم سلیمانی را ادامه دهیم: راهی که هم از شجاعت می‌گذرد و هم از کیاست. همان‌گونه که آن شهید ایران و اسلام بود که امیرالمومنین فرمود: "المومن هو الکیس الفطن"...

باید فتنه آمریکا را به خودش بازگرداند.

کارگزاران سازندگی ایران

۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸

افکارنیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار