ارسال بیش از ۳۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر فجر سیدالشهدا مقاومت در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «احمد گلچین» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر، جشنواره شعر فجر به یاد سردار دل ها با عنوان آیین شعر فجر سیدالشهدا مقاومت در استان برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: این جشنواره در سه بخش پیروزی انقلاب اسلامی، آزاد و بخش ویژه با محوریت امنیت، ایثار و مقاومت در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی برگزار می شود.

 

وی، جریان سازی ادبی و بالندگی گونه های شعر امروز و ایجاد انگیزه و رقابت بین شاعران، تقویت و حفظ و استمرار بنیان های انقلاب از حوزه ادبیات، ایجاد وفاق با حضور تمامی سلیقه های شعری و توجه به شعر به عنوان ثروت ملی و حمایت از آن ها، ارج نهادن به تلاش شاعران و توجه و تقویت شعر آنان و شناسایی افراد نوآور و نخبه شعری استان و معرفی شاخص ها و الگوهای شعر به جوانان و نوقلمان را از اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی و ارزشی در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد.

 

گلچین با بیان اینکه تا کنون بیش از 380 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، اظهارداشت: از این تعداد، ۳۰۳ اثر در بخش بزرگسال توسط ۶۰ شاعر و در بخش زیر ۱۸ سال ۷۹ اثر از ۴۱ کودک و نوجوان شاعر استان ارسال شده است.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه آیین شعر فجر سیدالشهدا مقاومت در (۱۶ بهمن) در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار می شود.

 

وی همچنین گفت: در روز اختتامیه جشنواره نیز کارگاه آموشی شعر و شعرخوانی و تجلیل با حضور مدرس کشوری برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار