خانم آبروش، حجاب حضرت زهرا(س) را الگویی شایسته برای زنان دانست و گفت: ایشان در حجاب سرآمد همه زنان بودند، لذا سبک و سیره زندگی او باید درسی برای زنان جامعه اسلامی باشد.

زنان از سبک زندگی حضرت فاطمه(س) الگوبرداری کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ خانم راضیه آبروش در پژوهشی پیرامون «بررسی نقش و زندگی حضرت زهرا(س) از صدر اسلام تاکنون» با اشاره به جایگاه و شخصیت والای این بانوی بزرگوار بیان کرد: بدون شک حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در رأس تمام بانوان اسلام قرار دارد.

وی با استناد به آیه مباهله «فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْکَاذِبِینَ»، اذعان کرد: در نزول این آیه، حضرت زهرای اطهر(سلام الله علیها) به همراه چهار تن از آل عبا در نمایش ارائه کامل­ترین الگوی متعالی انسانی قرار دارد تا کاربرد عصمت را در جایگاه والای رهبری نشان دهد.

استاد حوزه خواهران با اشاره به عظمت حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) تشریح کرد: ایشان از نظر رفتار، کردار، شهامت و فداکاری یک بانوی نمونه بود که دنیا نظیر او را ندیده است.

آبروش، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را اسوه مجسم بانوی نمونه دانست و اضافه کرد: وجود این بانوی بزرگوار مانند ابر رحمت و حضور او در اجتماع زنان، موجب رشد و پیشرفت آن­ها و دوری از عوامل گمراه کننده بود.

وی، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را معلم، رهبر و هادی بانوان معرفی کرد و گفت: ایشان درس چگونه زیستن، مسئولیت ­پذیری، وظیفه شناسی، نیایش و بندگی خداوند، همسرداری و فرزندپروری را به بانوان می آموزد که می تواند نقش راهبردی و هدایت آنان را به همراه داشته باشد.

استاد حوزه خواهران، حجاب حضرت زهرا(سلام الله علیها) را الگویی شایسته برای زنان دانست و افزود: ایشان در حجاب سرآمد همه زنان بودند، لذا سبک و سیره زندگی او باید درسی برای زنان جامعه اسلامی باشد؛ زیرا رسیدن به سعادت جز در سایه حیات مکتبی و الگویی میسر نیست.

آبروش به نیاز بشر جهت الگوگیری از حیات حضرت فاطمه(سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: در جامعه کنونی به چنین الگویی نیازمند هستیم؛ زیرا دشمنان با شیوه­های گوناگون از جمله تهاجم فرهنگی برای منحرف کردن نسل جوان اسلامی خصوصا بانوان تلاش می کنند.

وی بیان کرد: اگر شخصیت حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) به صورت صحیح معرفی شود، بانوان راه درست زندگی واقعی را می آموزند و دشمنان به اهداف شوم خود و عملی کردن آن در جامعه دست نمی یابند.

/حوزه

ارسال نظر

آخرین اخبار