انتصاب سرپرست میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مراوه تپه، کشف بیش از ۲۰۱ کیلوگرم موادمخدر در گنبدکاووس در سالجاری، همایش روایت پیروزی انقلاب از زبان پدربزرگ‌ها، اجرای چند پروژه در مراوه تپه، افزایش ۶ درصدی دانش‌آموزان گنبدی در سال آینده و اجرای سرود ۱۳۵۷ نفری دانش‌آموزان دختر مدارس گالیکش از مهمترین اخبار کوتاه شرق استان گلستان در ۲۴ ساعت گذشته است.

اخبار کوتاه شرق گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ با صدور حکمی از سوی مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان ،عطابردی خانی مسئول پیشین روابط عمومی فرمانداری مراوه‌تپه ، به سمت سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان واقع در منتهی الیه شمال شرق گلستان  منصوب و مشغول کار شد.

عطاخانی ۲۲ سال سابقه کار در  وزارت کشور دارد و حدود ۱۵ سال به عنوان مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان‌های کلاله و مراوه تپه فعالیت داشته است.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس از کشف ۲۰۱ کیلو و ۷۵۶ گرم انواع موادمخدر از ابتدای امسال تاکنون و دستگیری هزار و ۲۵۶ خرده فروش و معتاد متجاهر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود علی‌فر اظهار داشت: با اجرای طرح‌های مختلف برای پاکسازی نقاط آلوده و جمع‌آوری خرده‌فروشان موادمخدر و معتادان متجاهر به صورت مستمر، بیشتر نقاط آلوده و پاتوق خرده فروشان موادمخدر شناسایی و پاکسازی می‌شود

وی افزود با انجام این اقدمات در سالجااری ۲۸۱ خرده فروش موادمخدر و ۹۷۵ معتاد متجاهر دستگیر و جمع‌آوری شدند که فروشندگان مواد مخدر به مرجع قضایی و معتادان متجاهر به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند.

سرهنگ علی‌فر همچنین از دستگیری عامل شرارت، ناامنی و تیراندازی شبانه در گنبدکاووس خبر داد و گفت: پس از اقدام به تیراندازی با سلاح شکاری در یکی از خیابان های شهر گنبد، ماموران با شناسایی این عامل  ناامنی، وی را در مخفیگاهش  دستگیر کردند.  

**

همایش روایت پیروزی از زبان پدربزرگ‌ها با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در گنبدکاووس برگزار شد و پدربزرگ‌ها خاطرات انقلاب و جنگ تحمیلی را برای دانش‌آموزان روایت کردند.

**

امان گلدی ضمیر فرماندار مراوه تپه به خبرنگار ایرنا گفت: در چهارمین روز از دهه مبارک فجر گلخانه آموزشی و ترویجی برای دانش‌آموزان رشته زراعت و باغبانی مجتمع آموزشی شبانه روزی پسرانه روستای عرب قاری حاجی و دفتر راهبران آموزشی و تربیتی با هدف تسهیل خدمات رسانی و هماهنگی امور اداری و آموزشی فرهنگیان در بخش گلیداغ افتتاح شد.

وی افتتاح پروژه روکش آسفالت گردنه صعب العبور شلمی به طول ۶،۵ کیلومتر با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات سیل، کلنگ‌زنی پروژه گاوداری ترکیبی گوشتی و شیری ۲۰۰ راسی بخش خصوصی و افتتاح ساختمان سه کلاس درس در داخل مجتمع شبانه روزی دختران خدیجه کبری شهر گلیداغ را از دیگر پروژه‌های اجرایی در این شهرستان برشمرد.

**

معاون پژوهش و نیروی انسانی اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده، تعداد دانش‌آموزان این شهرستان در سال تحصیلی آینده ۶ درصد افزایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس، محمد عسکری در نشست پیش قرارداد سازماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش این شهرستان افزود: در سال تحصیلی جاری ۸۱ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف به مدرسه رفتند.

وی با اشاره به اهمیت افزایش فضاهای آموزشی جدید در گنبدکاووس گفت: سال تحصیلی گذشته سه هزار و ۳۷۲ کلاس درس در شهرستان  وجود داشت که امسال با ۱۶۴ کلاس افزایش به سه هزار و ۵۳۶ کلاس رسید.

**

همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجر؛ سرود ۱۳۵۷ نفری دانش‌آموزان دختر مدارس گالیکش با حضور فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل سالن جهان پهلوان تختی این شهرستان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، علی‌اصغر میرزایی در این مراسم با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات، تصریح کرد: مردم آگاه و ‌همیشه در صحنه شهرستان در دوم اسفند با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ای بی‌نظیر رقم خواهند زد.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار