مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان گفت: ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از مشاغل خانگی که در سیل ابتدای امسال دچار خسارت شده بودند، اختصاص داده شد.

۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی آسیب دیده در سیل گلستان پرداخت می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین پهلوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: در سیل ابتدای امسال به ویژه در شهرستان‌های گمیشان و آق‌قلا خسارت‌های زیادی داشتیم. طرح‌های مشاغل خانگی که در گذشته از تسهیلات صندوق استفاده کرده بودند دچار خسارت شدند.

وی با بیان اینکه پیش از وقوع سیل 13 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح‌های اقتصادی مشاغل خانگی در این مناطق پرداخت شده بود، گفت: 140 طرح اقتصادی که در مناطق سیل‌زده استان دچار آسیب شده و از تسهیلات روستایی هم استفاده کرده بودند، مورد حمایت قرار گرفتند و تسهیلات آنان به مدت یک سال امهال شد.

 
پهلوری بیان داشت: عمده خسارت‌های سیل به کارگاه‌های قالی‌بافی و یک واحد پرورش شتر وارد شده است که پیگیر رفع مشکلات آنها هستیم.

وی افزود: علاوه بر این 11 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت نیز برای کمک به واحدهای خسارت‌دیده در مناطق سیل‌زده استان پیش‌بینی شده که پیگیری برای جذب آن ادامه دارد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گفت: فعالان بخش گردشگری به ویژه بومگردی‌ها نیز در سیل ابتدای امسال دچار خسارت شدند هرچند این خسارت‌ها فیزیکی نبود اما به علت ماندگاری طولانی مدت آب، مسدود شدن و تخریب بخشی از جاده‌ها و غیره از نظر درآمدی این واحدهای با مشکلات زیادی مواجه شدند. صندوق برای حمایت از این واحدها نیز یک دوره تنفس یکساله را برای تسهیلات آنها در نظر گرفته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار