حضور ورزشکار گنبدی در اردوی آمادگی تیم ملی والیبال نشسته مردان، کمک بیش از ۵۱۰ میلیون ریالی موسسه سبزگامان بسکی گنبدکاووس به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان، فوت نوجوان ۱۷ ساله در رامیان به علت برق گرفتگی، تایید صلاحیت دو داوطلب دیگر نمایندگی مجلس از گلستان در شورای نگهبان و افتتاح خانه فرهنگ گالیکش از مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته شرق استان گلستان است.

اخبار کوتاه شرق گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس و بر اساس اعلام فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین نهمین مرحله اردو  آمادگی تیم ملی والیبال نشسته مردان تا ۲۳ بهمن در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون در حال برگزاری است که محمد نعمتی از این شهرستان نیز از جمله ۱۶ ورزشکار حاضر در تمرین‌ها به حساب می‌آید. 

**

موسسه مردم‌نهاد سبزگامان بسکی گنبدکاووس از ابتدای آغاز سیل در سیستان و بلوچستان تا به امروز بیش از ۵۱۰ میلیون ریال به خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل این استان کمک کرد.

مسوول روابط عمومی موسسه سبزگامان بسکی به خبرنگار ایرنا گفت: این موسسه از ساعات اولیه وقوع سیل در سیستان و بلوچستان همراه با سایر مجامع، موسسات و نهادها با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نوع‌دوست به یاری مردم آسیب‌دیده این استان شتافته است.

سلیمان آرخی افزود: انواع کالاهای ضروری مانند لباس، پتو، شیرخشک، پوشک بچه، دستمال مرطوب، نواربهداشتی، کنسرو، آب معدنی، صابون، خمیردندان و مسواک اهدای مردم به ارزش بیش از ۲۱۰ میلیون ریال توسط این موسسه جمع آوری و به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰۰ میلیون ریال وجوه نقدی واصله به شماره حساب این موسسه نزد بانک شهر شعبه طالقانی گنبدکاووس پس از انجام هماهنگی لازم با معتمدان و متنفدان محلی، به حساب موسسه خیریه محسنین زاهدان واریز و از این محل ۷۵ مخزن پلیمری آب ۳۵۰ لیتری خریداری و در مناطق سیل‌زده نصب شد.

**

برق گرفتگی، پایان کار نوجوان ۱۷ ساله در رامیان

جانشین فرمانده انتظامی رامیان گفت:‌ به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه برق گرفتگی در "خان ببین"، بلافاصله ماموران انتظامی و عوامل امدادی شهرستان به محل اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سلیمان خان‌احمدی افزود: با حضور پلیس در محل مشخص شد که نوجوان ۱۷ ساله برای گرفتن کبوتر خود به بالای ستون برق رفته که ناگهان دچار برق گرفتگی شده و به پایین سقوط کرده است.

وی ادامه داد: مصدوم بلافاصله توسط نیروهای امدادی به مرکز درمانی منتقل شد که به علت شدت جراحات وارده، تلاش پزشکان بی نتیجه بود و این نوجوان جان باخت.

وی گفت: بر اساس اعلام کارشناسان علت این حادثه بی احتیاطی و تماس این نوجوان با سیم‌های برق بوده است.

**

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان گفت: دو نامزد دیگر مجلس شورای اسلامی در این استان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کلاله، عبدالرضا چراغعلی در حاشیه افتتاح و بهره برداری از ۱۰۶ پروژه عمرانی و اقتصادی این شهرستان اظهارداشت: این دو نفر از حوزه‌های انتخابیه گرگان و علی آباد هستند.

وی افزود: با تایید صلاحیت این دو نامزد، شمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از گلستان به ۲۳۰ نفر رسید.

چراغعلی افزود: هزار و ۳۸۹ صندوق رای در ۶ حوزه انتخابیه گلستان برپا می شود و بیش از ۱۵ هزار نفر در روز برگزاری انتخابات در استان فعالیت خواهند کرد.

**

خانه فرهنگ گالیکش همزمان با هشتمین روز از دهه فجر افتتاح شد

علی برزمینی مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در مراسم افتتاح خانه فرهنگ گالیکش گفت: خانه فرهنگ این شهرستان، نخستین خانه فرهنگ‌ ۱۴گانه استان است که در ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال افتتاح شد.

وی افزود: خانه‌های فرهنگ به عنوان متولی امور فرهنگی باید مانند یک سازمان مردم‌ نهاد برای ارتقای مسائل حوزه فرهنگی فعالیت کنند.

بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گالیکش، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان یادآور شد: عملکرد خانه‌های فرهنگ در تمام شهرستان‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد گرفت و متناسب با میزان فعالیت و نوع برنامه‌ها اعتبارات ویژه‌ای در برای تقویت، توسعه و تجهیز این مراکز فرهنگی در نظر گرفته خواهد شد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار