حضور گلستانی‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن، کشته‌شدن ۶ نفر بر اثر تصادف در شرق گلستان، سفر رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و رییس گمرک کشور به استان، برگزاری اربعین شهادت سردار سلیمانی در گرگان و صعود تیم بسکتبال دختران شهر گرگان به فینال لیگ برتر بسکتبال زنان از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، راهپیمایی مردم گلستان برای اثبات وفاداری به انقلاب و گرامیداشت ۲۲ بهمن در هوای ابری و بارانی با حضور انبوه و پرشور مردم شیعه و سنی در شهرها و روستاهای این استان آغاز شد.

**

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در بندرترکمن گفت: با حکم دیوان محاسبات دانشجو - معلمان شاغل در آموزش و پرورش به نسبت مدت تحصیل تمام‌ وقت در سال ۱۳۹۸ از پاداش آخر سال عیدی بهره‌مند خواهند شد.

**

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برای افتتاح چند طرح عمرانی و اقتصادی، شرکت در چند نشست اداری و سخنرانی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن گرگان به استان گلستان سفر کرد.

محمدباقر نوبخت در آیین آغاز ساخت ۳ هزار خانه برای محرومان گلستان گفت که این واحدهای مسکونی یک ساله به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: اولویت واگذاری این منازل با کسانی است که تمکن مالی نداشته و چشم امید به کمک های دولت دارند.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: سال گذشته چند هزار واحد مسکن محرومان در سیستان و بلوچستان و پنج هزار خانه در بیرجند و مناطق کپرنشین کرمان ساخته و به واجدین شرایط این استان ها اهدا شد.

تفاهم‌نامه ساخت ۳ هزار واحد مسکونی میان سازمان برنامه و بودجه، بنیادمسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور روسای این نهادها در استان گلستان امضا شد.

**

رییس کل گمرک ایران با اشاره به اعمال تحریم‌های آمریکا با هدف وارد کردن فشار اقتصادی بر مردم گفت که در این شرایط سخت خللی در فعالیت های زیربنایی به وجود نیامده و به عنوان نمونه صادرات کشور به ۴ برابر میزان واردات رسیده است.

سیدمهدی میراشرفی در آیین افتتاح ساختمان جدید اداری گمرک گلستان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۵ میلیون تن کالاهای ایران به بازارهای هدف صادر شد و در مقابل ۲۸ میلیون تن انواع کالا وارد کشور شد که از این مقدار، ۱۹ میلیون تن نهاده های دامی، کالای اساسی و دارو بود.

**

مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) درآیین افتتاح  ۲۵ مرکز نیکوکاری کارآفرینی و اشتغالزایی در گلستان  گفت: تاکنون سه هزار و ۲۰۰ مرکز نیکوکاری در استان ها با نظارت این نهاد راه اندازی شده که تلاش می کنیم این تعداد به ۸ هزار مرکز افزایش یابد.

**

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاحیه نخستین استارتاپ‌ویکند بانوان گلستان گفت: امسال ۳۳۰ میلیارد ریال وام در راستای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی با ایجاد ۳ هزار و ۷۰۰ شغل و چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال روستایی برای ایجاد  ۵ هزار و ۲۰۰ شغل پرداخت شد که به ترتیب ۸۰ و ۵۰ درصد شغل ایجاد شده از آن بانوان بودند.

**

رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گرگان گفت: همه دست‌اندرکاران و مسوولان برای زمینه‌سازی حضور حداکثری مردم در این رویداد مهم کشور تلاش کنند.

حجت الاسلام سیدعلیرضا ادیانی اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و استکبار جهانی برای طراحی توطئه‌ها، نقشه ها و دسیسه‌ها علیه ایران اسلامی است.

**

تیم بسکتبال دختران شهر گرگان در بازی سوم مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر کشور با نتیجه ۶۴ بر ۵۲ میهمان آبادانی خود را شکست داد و با کسب ۲ پیروزی از ۳ مسابقه این مرحله به بازی فینال و یک‌قدمی کسب عنوان قهرمانی رسید.

**

فرمانده پلیس راه مینودشت - گالیکش گفت : در نخستین دقایق دیروز (جمعه ) بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سمند با یک دستگاه پراید در جاده گنبدکاووس - مینودشت، بعداز کارخانه نئوپان ۶ نفر کشته و یک نفر مصدوم شدند.

**

تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس در هفته شانزدهم مسابقات لیگ برتر والیبال در زمین خالی از تماشاگر، میزبان تیم فولاد سپاهان اصفهان بود که در پایان با نتیجه ۳ بر ۰ تن به شکست داد.

**

مسابقه کتابخوانی بین سوادآموزان دوره انتقال اداره سوادآموزی گنبدکاووس با محوریت "رونق تولید" به عنوان شعار سال و با هدف فرهنگ‌سازی و کمک به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در راستای حمایت از رونق تولید بین ۵۰۰ سوادآموز برگزار شد.

**

کارمند قلابی حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان که با معرفی خود به عنوان کارمند حفاظت و اطلاعات دادگستری استان از افراد پول دریافت می‌کرد تا رای پرونده را به نفع آنان تغییر دهد در آزادشهر شناسایی و دستگیر شد.

**

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت که ۷ هزار و ۲۹۰ نفر در این استان مخاطب ۱۴ فیلم سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و فیلم‌های طرح "سیمرغ و پروانه ها" بودند.

عادله کشمیری اظهار داشت: در این جشنواره ۱۴ فیلم در ۳۰ سانس در پردیس سینمایی کاپری گرگان اکران شد که از مجموع تماشاگران فیلم های جشنواره فجر در گلستان، ۲ هزار و ۲۵۰ نفر دانش آموز و مخاطب ۵ فیلم اکران شده در طرح سیمرغ و پروانه‌ها بودند.

**

رییس ستاد انتخابات گلستان گفت که با پایان یافتن آخرین مرحله از رسیدگی به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده، ۲۳۵ نامزد برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه این استان توسط هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان تایید شده و تبلیغات رسمی خود برای جلب آرای مردم را از بامداد پنجشنبه آغاز کردند.

**

پیکر بی‌جان صیاد گمیشانی که در اثر سانحه در دریای خزر مفقود شده بود با جستجوی ۲۴ ساعته بومیان و نیروهای امدادی عصر امروز ۲۲ بهمن پیدا شد.

**

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت که یک شرکت ایتالیایی با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون یورویی در ساخت نیروگاه برق از زباله این استان مشارکت خواهد کرد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار