مهم‌تر از اینکه نماینده‌ای که به مجلس می‌رود از چه جناحی باشد، این است که ویژگی‌های یک نماینده اصلح را داشته باشد. هفت ویژگی مهم نماینده اصلح بدیل شرح است:

۷ ویژگی نماینده اصلح

به گزارش گلستان ۲۴؛ اول: از بین نخبگان علمی جامعه باشد. مطمئناً در استان گلستان نخبگان زیادی هستند و در بین کاندیداها نیز حضور دارند. منظور از نخبه صرفاً داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا نیست؛ اینکه چگونه و از کجا مدرک گرفته باشد و اینکه آیا سواد لازم را دارد یا ندارد، نیز مهم است. اگر می‌خواهیم مشکلات جامعه ما ریشه‌ای حل شود، چاره‌ای جز رفتن دنبال نخبگان واقعی جامعه نداریم.

دوم: انسان شجاعی باشد و در دفاع از حق مردم جسارت و شجاعت لازم را داشته باشد.

سوم: ظلم‌ستیز باشد و چه در برابر ظالمان و ابرقدرت‌های خارجی و چه در برابر مفسدان داخلی مواضع قاطعی داشته باشد.

چهارم: کلان نگر باشد. نماینده می‌تواند تک‌تک مشکلات افراد را در حوزه انتخابی پیگیری کند ولی بهتر است به دنبال پیشرفت صنعتی استان و ایجاد اشتغال باشد تا به‌خودی‌خود مشکلات دیگر هم حل شود.

پنجم: بیشتر افرادی که به دنبال نماینده شدن می‌روند هدف اصلی آن‌ها پیشرفت جایگاه اجتماعی خودشان و رسیدن به پست‌های مهم‌تر در آینده است. ولی برای برطرف شدن مشکلات عدیده‌ای که در جامعه داریم، باید به دنبال کسی بریم که مهم‌ترین هدفش خدمت به مردم باشد نه رسیدن به جایگاه و مقام به هر قیمتی.

ششم: وامدار کسی نباشد که بلافاصله بعد از انتخاب به‌عنوان نماینده، به دنبال جلب رضایت حامیان مالی و جناح‌ها و گروه‌های مختلف باشد و جابجا کردن جناحی مدیران استانی و غیره، نمونه‌ای از این کارها است.

هفتم: مهم‌تر از همه اینکه خداترس باشد و به قول و قرارهایی که در روزهای قبل از انتخابات داده، عمل کند.

دکتر محمدباقر نصراله نژاد، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان

ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار