گزارش؛

طرح "عید و دستان" آشنایی با اقوام و سبک زندگی اقوام مختلف را بهمراه دارد که خلاقیت های دانش آموزان را تقویت می کند.

بررسی سبک زندگی خانواده ها با طرح "عید و داستان" / خلاقیت هایی که با داستان های نوروزی شکوفا می شود

به گزارش گلستان 24؛به نقل از کلاس بیست، طرح حذف پیک نوروزی و جاگزینی داستان نویسی و داستان گویی شیوه نوینی بود که از همان روزهای ابتدایی مطرح شدن مورد استقبال کارشناسان و معلمان و دانش آموزان قرار گرفت.

طرحی که دیگر دانش آموزان را از اضطراب انجام ندادن تکالیف پیک نوروزی رها می کرد.هرچند این طرح طی چند سال گذشته با اختیاری بودن پیک ها آغاز و امسال به ابلاغیه اجرایی برای حذف آن اقدام شد.

هرچند میزان انحراف از ابلاغیه های آموزش و پرورش وجود دارد اما به نظر می رسد این طرح کمترین تخلفات را داشته است به طوری که معاون ابتدایی آموزش و پرورش گلستان گفته است؛ خوشبخاته میزان همکاری مدارس و معلمان با انجام این طرح در استان بسیار خوب بوده است.

 

 "سیده هماعقیلی" در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست؛ اظهار کرد: با حذف پیک نوروزی شیوه متفاوتی برای بچه ها تعریف شده و باطرح "عید و داستان" مهارت های  دیداری، شنیداری، خواندن و خلاقیت آنان تقویت می شود.

وی این دستوالعمل را منطبق بر سند تحول بنیادین دانست و افزود: در این طرح ساحت های تربیتی که در سند تعریف شده به سمت پرداختن و پیاده سازی آن پیش می رود چرا که با ارتباط دانش آموز با محیط با دیگران و..عجین شده است.

سبک ها و قالب های مختلف داستان نویسی اختیاری است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: قالب های مختلفی برای اجرای این شیوه تعریف شده که از جمله آن می توان به نگارش خاطرات، نمایشنامه، مصاحبه، گزارش از سفر، شعر و تصویرگری و..نام برد.

وی بیان کرد: بیان شیوه سبک زندگی مناطق مختلف استان و معرفی آداب و رسوم و جمع آوری مدون یکی از مهمترین کارایی های این طرح است.

عقیلی گفت: در استان گلستان با برگزاری جلسات توجیهی و تبیینی شیوه اجرا و اهمیت آن اطلاع رسان و خوشبختانه جزوه و یا هر نوع تکلیف و تمرین درسی  در دوران تعطیلات نوروزی ممنوع شد.

وی افزود: براساس اطلاعیه ای که از سوی وزارت آموزش و پرورش دراواخر سال گذشته صادر شده بود: به معلمان اعلام شد که دانش آموزان از فعالیت‌های سه گانه  "داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی"  تنها یک فعالیت را انتخاب کنندو هرکس برای انتخاب آن و قالب و چارچوب آزاداست.

 

14 الی 25 فروردین مهلت ثبت داستان دانش آموزان در سایت همگام

این مقام مسئول یادآورشد: با همکاری  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان کتابخانه های برخی مراکز در شهرهای گرگان، گنبد و آزادشهر برای استفاده دانش آموزان در ایام نوروز دایر بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: معلمان از 14 فروردین تا 25 فروردین نسبت به تکمیل فرم "طرح عید و داستان" در سامانه همگام hamgam.mdue.ir و با وارد کردن نام و نام خانوادگی و کد ملی دانش آموز کلاس خود را وارد کرده و فعالیت انتخابی دانش آموز را در فعالیت سه گانه تیک زده و عنوان فعالیت را وارد نمایند.

وی در خاتمه گفت:  تعداد دانش آموزانی که در این طرح حضور دارند201 هزار و 489 نفر در تمام دوره ابتدایی در مدارس گلستان می باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار