استمرار نظارت بر اماکن و تاسیسات گردشگری گلستان، گندزدایی اماکن عمومی استان، تصویب استاندارد سوزن‌دوزی شاهکوه و اعلام زمان برگزاری جشن نیکوکاری در استان از جمله اخبار کوتاه روز دوشنبه گلستان است.

تصویب استاندارد سوزن‌دوزی شاهکوه و چند خبر کوتاه از گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسن خواجه مظفری مسوول روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه مردان گلستان گفت: آموزش حضوری ۲ هزار طلبه در این استان  به خاطر شیوع ویروس کرونا، تعطیل شده و آموزش ها از طریق فضای مجازی پیگیری می شود.

حلیمه قربانی نژاد مسوول روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه زنان گلستان نیز از تشکیل و فعال شدن گروه های مجازی برای آموزش طلبه ها در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان خبر داد و گفت: تعطیلی مدارس علمیه و مرکز تخصصی این مدیریت براساس تصمیم استانداری و شیوع ویروس کرونا است .

سعید رنجبر مسوول روابط عمومی جامعه المصطفی گرگان افزود: کلاس های آموزشی این مرکز دانشگاهی نیز به دو صورت مجازی و حضوری زیر نظر استادان اداره می شود.

به گفته وی  در این مرکز حدود ۶۰ دانشجوی چینی مشغول تحصیل هستند که پس از شیوع ویروس کرونا مراقبت های بهداشتی در این مرکز آموزشی تشدید شد.

جامعه المصطفی شعبه گرگان حدود ۷۰۰ طلبه و دانشجوی زن و مرد خارجی از کشورهای مختلف دنیا دارد.

**

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با تاکید بر سلامت مردم به عنوان اولویت نخست گردشگری گفت: در راستای اجرای دستورالعمل پیشگیری و کنترل کرونا ویروس، تیم‌های نظارتی برای رصد اقدامات بهداشتی در اماکن و تاسیسات گردشگری راه اندازی شد.

احمد تجری اظهار داشت: بازدید و نظارت بر واحدها و تاسیسات گردشگری گلستان هر ساله در ایام پایان سال به‌ منظور آمادگی میزبانی مسافران و گردشگران بیشتر می‌شود، اما امسال این بازدیدها با شدت بیشتر و برای مهار کامل کرونا به همراه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و ستاد اقامه نماز اجرا می‌شود.

**

هادی حق شناس استاندار گلستان گفت: تمام امکان عمومی استان مانند پارک‌ها،‌ ترمینال‌های مسافری، خیابان‌ها، محیط بیمارستان‌ها توسط خودروهای شهرداری و با تجهیزات نیروهای نظامی گند زدایی می شود.

**

در  بیست ونهمین جلسه کمیته ملی استاندارد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که با حضور کارشناسان و متخصصین سازمان ملی استاندارد ایران، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گلستان برگزار شد، استاندارد "صنایع‌دستی- سوزن دوزی شاهکوه- ویژگی ها وآیین‌کار" به تصویب رسید.

اداره کل استاندار گلستان اعلام کرد که هدف از تدوین این استاندارد، تعیین ویژگی ها و آئین کار سوزن دوزی شاهکوه است.

سوزن دوزی شاهکوه، آراستن پارچه های ساده به نقوشی نشات گرفته از تصاویر سنتی و بومی است که در منطقه شاهکوه به روی لباس های محلی زنان نظیر پیراهن و روسری، دوخت می شود.

در سوزن دوزی شاهکوه، رنگ غالب سیاه بوده که با استفاده از نقوش بته جقه، گل های ساده، خطوط شکسته و منحنی به صورت ذهنی، روی پارچه سفید، اجرا می شود و طرح و نقش آن با سایر سوزن دوزی های موجود در استان گلستان متفاوت است.

**

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت:  ۶۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب درختی برای تنظیم بازار شب عید مردم استان تامین شده که در روزهای پایانی سال توزیع خواهد شد.

**

سرپرست کمیته امداد گلستان گفت: امسال جشن نیکوکاری با شعار "عید را به خانه هایشان ببریم" به مدت ۳ روز از ۱۴ تا ۱۶ اسفند در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود.

عیسی بابایی با اشاره به تهیه ۲۳۰ هزار پاکت جشن نیکوکاری برای توزیع در مدارس گلستان افزود: امسال زنگ نیکوکاری در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان گلستان نواخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: پایگاه‌های ثابت و سیار نیز از ۱۵ اسفند کمک های مردم را برای جشن نیکوکاری جمع آوری می کنند.

وی گفت: سال گذشته مردم گلستان بیش از ۴۰ میلیارد ریال درهفته احسان و نیکوکاری کمک کردند.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار