ادامه سم‌پاشی روستاهای گلستان برای مقابله با کرونا، راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در کردکوی و دستگیری حفار غیرمجاز در شهر تاریخی جرجان از جمله اخبار کوتاه روز پنجشنبه گلستان است.

راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در کردکوی و چند خبر کوتاه از گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: جشن نیکوکاری امسال به خاطر مقابله با شیوع ویروس کرونا بدون برپایی پایگاه در شهرها، مراکز بخش ها و روستاهای پرجمعیت و با استفاده از روش هوشمند برگزار می‌شود.

عیسی بابایی ضمن دعوت از مردم نیکوکار استان برای مشارکت در جشن نیکوکاری و کمک به نیازمندان ابراز امیدواری کرد: شیوع  ویروس کرونا مانع مشارکت مردم نوع دوست استان در جشن نیکوکاری نشود چرا که نیازمندان در آستانه بهار و سال نو به دنبال شادی هستند.

به گفته وی سال قبل ۴۰ میلیارد ریال کمک در جشن نیکوکاری جمع آوری شده بود که امسال با پیش بینی ۵۰ درصد رشد، امیدواریم این رقم به ۶۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

**

مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با صدور بیانیه ای علما و روحانیون، ائمه جمعه و جماعت اهل سنت استان به همکاری و همراهی کامل با مسوولان بهداشت و درمان برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا دعوت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: از آحاد مردم عزیز و بزرگوار اهل سنت به ویژه علما، ائمه جمعه و جماعت و روحانیون گرانقدر گلستان درخواست می شود با رعایت نکات بهداشتی فردی و اجتماعی به عنوان حامیان سلامت، ضمن تذکر و یادآوری به مردم مومن و متدین استان، از حضور در اجتماعات جداً پرهیز کنند.

**

فرماندار کردکوی گفت: در روستای ایلوار این شهرستان یک کارگاه تولیدی ماسک و لباس پزشکی قابل شستشو به بهره برداری رسیده که روزانه بیش از هزار ماسک تولید و روانه بازار می کند.

ابراهیم قدمنان گفت: این کارگاه با تامین مواد اولیه به زودی تولید خود را به ۵ هزار ماسک در روز خواهد رساند تا بخشی از دغدغه مردم استان در تهیه این ابزار بهداشتی در مقابله با کرونا برطرف شود.

**

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گلستان از دستگیری حفار غیرمجاز در محدوده شهر باستانی جرجان گنبدکاووس خبر داد.

سرهنگ حسین گلوی اظهار داشت: مامورین یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این فرد را حین حفاری دستگیر و راهی مراجع قضایی کردند.

**

رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان گفت: امسال بیش از ۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی بر اساس تخصیص اعتبارات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان پرداخت شد.

یاسر قندهاری اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ پرونده در قالب طرح مشاغل خانگی در بخش صنایع‌دستی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل در سطح شهرستان معرفی‌شد که از این تعداد ۸ مورد پرداخت و ۷ پرونده در حال گذراندن مراحل بانکی است.

**
مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از صدور ۲۵۳ مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان در رشته‌های ابریشم‌بافی، رودوزی سنتی، البسه محلی، تولیدات چرم دست‌دوز، حصیربافی، ساخت سازهای سنتی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

**

فرماندار آق قلا از تحویل یک‌دستگاه آمبولانس به اورژانس ۱۱۵ شهری آق قلا خبر داد و گفت: این آمبولانس مجهز به تجهیزات مدرن روز شامل دستگاه تنفس مصنوعی،دی‌سی‌شوک و برانکاردهای ویژه است.

امیر شیر توماج اظهار داشت: ارزش این آمبولانس ۱۵ میلیارد ریال است.

**

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان گفت: مرحله دوم محلول پاشی و ضدعفونی روستاهای استان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از سوی دهیاری ها و با همکاری سایر نهادها در حال انجام است.

علی نصیبی اظهار داشت: تاکنون بیش از هزار و ۶۰۰ عملیات ضدعفونی در روستاهای گلستان انجام شد.

**

دکتر متخصص طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی، درمان و بهداشت گلستان گفت: استفاده از دمنوش‌های گیاهی سبب کاهش استرس مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا می‌شود.

حمیدرضا رستمانی اظهار داشت: بهترین دمنوش‌ها در شرایط فعلی بادرنج‌بویه، به‌لیمو و به ویژه گاوزبان است که سبب کاهش افسردگی‌های شدید می‌شود.

وی بیان کرد: هیچ دمنوشی برای مقابله با با ویروس کرونا وجود ندارد و کسانی که مدعی این نوع دمنوش و یا ترکیبات مختلف هستند، مطالعات دقیق بالینی بر روی آن انجام نشده اند.

این متخصص طب سنتی گفت: رستمانی بیان کرد: با توجه به توصیه‌های ایمنی در خصوص بالا بردن ضریب ایمنی بدن و خارج نشدن مردم از منزل، بهتر است در این ایام، مردم از سبزیجات گرم مزاج مانند تره، جعفری و نعنا و سبزیجاتی که به بدن ویتامین می‌رسانند، استفاده نمایند.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار