رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: بخش خصوصی متعهد شده بود که ۴۰ دستگاه ونتیلاتور خریداری کرده اما با توجه به استقبال خیران مقرر شد که ۵۵ دستگاه خریداری شود.

خرید ۵۵ دستگاه ونتیلاتور (دستگاه جبران تنگی نفس) با حمایت خیرین در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از صدای ایران، علی محمد چوپانی  با اشاره به شیوع کرونا در گلستان، اظهارکرد: بخش خصوصی متعهد شده بود که ۴۰ دستگاه ونتیلاتور خریداری کرده اما با توجه به استقبال خیران و نیاز استان مقرر شد که ۵۵ دستگاه خریداری شود.
وی هزینه این دستگاه ها را هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: روز گذشته ۲۵ دستگاه وارد استان شده و ۲۵ دستگاه امروز و پنج دستگاه دیگر هم روز بعد وارد می شود.
چوپانی گفت: بیمارانی که به کرونا مبتلا می شوند دچار تنگی نفس شده لذا برای دم و بازدم به این سیستم نیاز دارند.
وی اضافه کرد: همچنین تجهیزات نقاهتگاه هتل ورزش، از قبیل تشک، ملافه، پتو، کمد، وسایل داخلی و غیره را تهیه کرده و آنها را در اختیار بیماران قرار خواهیم داد.
چوپانی از همکاری در تهیه غذای بیماران بستری در نقاهتگاه خبرداد و افزود: تجهیزات کمکی دیگری هم از تهران در حال تهیه است که آنها هم بزودی در اختیار علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.
وی با تأکید بر اینکه تا غلبه کامل بر این بیماری در کنار شهروندان خواهیم بود، بیان کرد: این موارد از جمله اقداماتی است که بخش خصوصی در کنار ستاد مبارزه با کرونا انجام داده و مشکلی در زمینه مالی و تأمین تجهیزات نداریم.
استفاده از همه توان برای تهیه مواد مورد نیاز
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان اظهارکرد: همه خطوط تولیدی هایی که قابل تبدیل به تهیه مواد شوینده و ماسک و یا سایر تجهیزات مورد نیاز بیمارستان بوده، پای کار هستند و سرمایه در گردش این شرکت ها هم تأمین شده است.
چوپانی با بیان اینکه همه در حال تلاش هستیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: خیران استان همیشه پای کار بوده و اکنون هم توانایی کمک بیشتری را دارا هستند.
وی ادامه داد: مقایسه گلستان با دیگر استان های شمالی نشان می دهد که در هیچ استانی مانند گلستان تا این اندازه بخش خصوصی پای کار نیست.
چوپانی گفت: به عنوان مثال هشت تخت آی سی یو با مانیتور به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی خریداری و همین شرکت در مجموع یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک کرده است.
وی بیان کرد: ۳۸ هزار بنگاه اقتصادی در سطح کشور و بیش از ۸۰۰ بازرگان در سطح استان فعال هستند و بسیاری از اقلام به راحتی وارد کشور می شود و تحریم تأثیر چندانی در این امر نداشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار