مشارکت جهاد دانشگاهی گلستان در دوخت لباس برای پرستاران، لغو برنامه‌های پنجشنبه آخر سال آرامستان‌های استان، گندزدایی خیابان‌های گرگان و پلمب ۳ نانوایی متخلف در گمیشان از جمله خبرهای کوتاه کرونایی روز پنجشنبه گلستان است

اخبار کوتاه روز پنجشنبه کرونا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، معابر و اماکن پرتردد روستایی و شهری، ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری، ساختمان‌ها و مراکز مراجعه شهروندان شهر گرگان با مشارکت شهرداری، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی ضدعفونی شد.

**

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: تاکنون هیچ موردی از مرگ به سبب مصرف مشروبات الکلی در استان به ثبت نرسیده است.

به تازگی مصرف الکل یا مشروبات الکلی با ظن درمان و جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا موجب مرگ چندین نفر در استان های کشور شد.

**

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد مدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان از لغو مراسم پنجشنبه و جمعه آخر سال در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم، آیین پنجشنبه آخر سال امسال در گلستان برگزار نخواهد شد.

**

در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جهاد دانشگاهی گلستان در ۲ هفته اخیر ۵ هزار دست لباس گان بیمارستانی را برای تامین پوشش کادر درمانی تهیه و به اتاق بازرگانی تحویل می دهد.

**

مدیریت نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان اعلام کرد، به علت جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا برای سومین هفته متوالی نماز جمعه در همه شهرهای استان برگزار نمی شود.

**

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان گفت: در راستای حمایت از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران این نهاد در مقابله با شیوع ویروس کرونا، کانال ارتباطی ویژه در قالب پویش "روستای بدون کرونا" در استان راه‌اندازی شد.

دانیال پولادوند اظهار داشت: در مرحله نخست، با اطلاع‌رسانی پیامکی به جامعه هدف یا از طریق شبکه‌های اجتماعی، محیط روستایی و عشایری استان را از گزند این بیماری دور نگه داشته و در مرحله بعد اگر یکی از خانواده‌های عضو صندوق درگیر این بیماری شد، در چارچوب ضوابط و مقررات صندوق از آن حمایت شود.

**

شهروندان گرگانی از فروش ماسک و دیگر اقلام بهداشتی توسط دستفروش ها و کمبود این وسایل در داروخانه ها گلایه کردند.

به گفته این شهروندان، در شرایطی که داروخانه همواره ماسکی برای فروش ندارند، در بساط دستفروشان و حتی خوارو بار فروشی ها با فاصله چند متری از داروخانه ها این وسایل با قیمت به مراتب بیشتر عرضه می شود.

این در حالی است که هم اکنون بسیاری از مراکز و واحدهای درمانی استان برای پرسنل خود با کمبود ماسک و دستکش مواجه بوده و برخی پرستاران با جمع‌آوری پول سفارش خرید ماسک و دستکش از تهران را می‌دهند.

**

سامانه جامع مدیریت بیماری کرونا به همت معاونت بهداشتی دانشگاه گلستان با هدف خود ارزیابی شهروندان از ابتلا به بیماری حاد تنفسی ( کرونا) به آدرس corona.goums.ac.ir  راه اندازی شد.

**

در  راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا و تشدید بازرسی های بهداشتی در اماکن عمومی و عرضه مواد غذایی بویژه نانوایی‌های گمیشان ، تاکنون سه نانوایی در این شهرستان بدلیل عدم توجه به نکات بهداشتی پیرامون ویروس کرونا پلمب شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار