برگزاری مسابقه مجازی نقاشی کودکان، مشارکت سمن‌های گردشگری برای تولید و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی، ابتلای ۱۱۴ شهروند گالیکش به کرونا و هشدار سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان نسبت به وجود سازه‌های تقاطعی غیراصولی در رودخانه‌ها از جمله اخبار کوتاه روز شنبه گلستان است.

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: وجود سازه های تقاطعی غیر اصولی در رودخانه ها، موجب کاهش ظرفیت عبور آب، رسوب‎گذاری، اتلاف سرمایه ها و خسارت به دیگران می‎شود.

مهندس سید محسن حسینی اظهار داشت: اگر سازه‎های تقاطعی مثل پل‎ها بدون محاسبه لازم ساخته شود، علاوه بر کاهش عبور ظرفیت آب، سرعت آب در بالادست پل کم شده و دیواره رودخانه را سست کرده و باعث ریزش می‎شود و اراضی حاصلخیز کنار رودخانه از دست می‎رود.

وی بیان کرد: افزایش رسوب گذاری موجب سرریز آب در رودخانه و وقوع سیل می‎شود و نهایتا پل تخریب شده و موجب اتلاف سرمایه و انسداد رودخانه می شود و به پایین دست خود نیز آسیب وارد می کند.

**

مسابقه مجازی نقاشی با موضوع رعایت نکات بهداشتی، مبارزه با کرونا، کادر پزشکی، قهرمانان سلامت و در خانه می مانیم ویژه گروهای سنی ۴ تا ۷، ۸ تا ۱۰ و ۱۱ تا ۱۴ سال به همت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، انجمن هنرهای تجسمی استان و آموزشگاه آزاد هنری تجسمی ماه و مهر برگزار می شود.

شرکت کنندگان می توانند آثار خود را تا ۱۵ اردیبهشت به شماره واتساپی ۰۳۳۱۷۲۰۶۷۴ و اینستاگرام @mahh_o_mehrr  ارسال کنند.

**

مدیر دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: هر چند در پایان اسفند پارسال، حجم ذخیره سفره کم عمق آب زیرزمینی نسبت به متوسط این ماه در دوره آماری موجود، حدود ۶۸ میلیون مترمکعب افزایش یافته اما حجم ذخیره سفره عمیق آب زیرزمینی حدود ۱۳ میلیون مترمکعب کمتر شد.

حسن فرازجو اظهار داشت: از اول مهر تا ۲۹ اسفند پارسال بارش متوسط استان گلستان بر مبنای ایستگاه های شرکت آب منطقه ای حدود ۲۸۷ میلی متر بود که نسبت به آمار۳۰۴ میلی متری بلند مدت ۵ درصد کاهش یافت.

وی افزود: رواناب اندازه گیری شده در ایستگاههای شاخص رودخانه های اصلی استان، بین ۳۲ درصد کاهش تا ۲۳ درصد افزایش را نسبت به آمار دوره بلند مدت نشان می دهد.

**

احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد زیر پوشش این اداره‌کل در یک‌ماه گذشته بیش از ۲۵۵ هزار ماسک و گان بهداشتی تولید و همچنین بیش از ۱۴ هزار لیتر مواد شوینده و ضدعفونی در سطح استان توزیع کردند.

**

فرماندار گالیکش گفت: ۹۹.۳ درصد از جمعیت این شهرستان در طرح غربالگری برای کنترل و مقابله با بیماری کرونا شرکت کردند.

علی‌اصغر میرزایی با اشاره به ابتلای ۱۱۴ شهروند این شهرستان به کرونا افزود: با توجه به موقعیت این شهرستان و قرار گرفتن آن در مسیر جاده ترانزیتی و بین‌المللی گرگان‌- مشهد، گالیکش از وضعیت خوبی در مبارزه با کرونا برخوردار است و امیدواریم این وضعیت در روزهای آینده و با تداوم طرح های پیشگیرانه بهتر شود.

**

۸ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در استان گلستان تحت عنوان پویش مردمی مهر مهدوی به همت قرارگاه مردمی مدافعان سلامت، جمعیت هلال احمر گلستان، سپاه نینوا، شهرداری گرگان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیرین بسته بندی و در مناطق کم برخوردار و محروم استان توزیع خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار