بستر فعالیت طلاب جهادگر در عرصه مشاوره و روانشناسی به همت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و کارگروه مشاوره ستاد حوزوی مقابله با کرونا فراهم شد.

فعالیت طلاب مشاور جهادی در مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از دفتر تبلیغات اسلامی، در جلسه‌ای که با حضور مسئولان و کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و طلاب روانشناس جهادی برگزار شد، توجیهات و آموزش‌های لازم نرم‌افزاری برای شروع به کار این افراد انجام گرفت.

در این جلسه، حجج‌الاسلام والمسلمین اصغری - مدیر گروه پاسخگویی تلفنی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی -، پورمدنی - سرپرست گروه پاسخگویی اینترنتی این مرکز - و مجتبی احمدنژاد - کارشناس مسئول گروه پاسخگویی تلفنی این مرکز - توضیحاتی در رابطه با ضوابط، آئین‌نامه‌ها و نحوه استفاده از نرم‌افزار مرکز ارائه کردند.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهکام -مسئول بخش مشاوره و روانشناسی ستاد بحران حوزه- با اشاره به حضور طلاب از اولین روزهای شیوع کرونا در بخش های مختلف، گزارشی از بخش مشاوره و روانشناسی ستاد بحران حوزوی در مقابله با کرونا ارائه کرد.

او با بیان این‌که این بخش در پنج کارگروه کار خود را شروع کرده است، گفت: حضور مستمر در دو بیمارستان فرقانی و کامکار در سه شیفت کاری که فرایند بالینی انجام می‌گرفت، راه‌اندازی تیمی برای سرکشی از خانواده‌هایی که درگیر بیماری هستند، حضور کارشناسان طلاب روانشناس در مراکز سطح شهر، حضور در آرامستان‌ها برای همدردی و مشاوره با خانواده داغداران و در نهایت همکاری با مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی برای معرفی طلاب مشاور را از عمده‌ترین فعالیت‌های بخش مشاوره و روانشناسی ستاد بحران حوزوی برشمرد.

در انتهای این جلسه، طلاب روانشناس داوطلب سؤالات خود را در مورد نحوه فعالیت و سؤالات پربسامد این زمینه مطرح کردند.

این طلاب جهادی قرار است در دو بستر فضای مجازی و تلفنی در بخش مشاوره و روانشناسی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، پاسخگوی سؤالات مشاوره‌ای باشند.

یکی از اقدامات مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در رابطه با بیماری اخیر، فعال‌تر کردن و افزایش ساعت کار بخش مشاوره در جهت پاسخگویی در دو بستر تلفنی و فضای مجازی به خانواده‌‌هایی است که در اثر کرونا به مشکلاتی مبتلا شده‌اند، به طوری که یک کانال ارتباطی بخش ویژه مشاوره کرونا در آی وی آر این مرکز راه‌‌اندازی شد اما با توجه به تعداد بالای تماس‌ها، همکاری‌هایی با ستاد بحران حوزوی شکل گرفت.

راه‌اندازی بخش ویژه پاسخگویی طلاب روانشناس به سؤالات مرتبط با کرونا

همچنین با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی، از ابتدای انتشار ویروس کرونا، مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی اقداماتی را آغاز کرد. تولید نرم‌افزار اندرویدی پرسش‌های کرونا، راه‌اندازی کانال‌های پاسخگویی تخصصی در اپلیکیشن «پاسخگو»، بارگذاری پرسش‌های پرتکرار در سایت «پاسخگو»، راه‌اندازی سامانه دورکاری پاسخگویی تلفنی و فعال‌تر کردن بخش مشاوره و روانشناسی مرکز از عمده‌ترین فعالیت‌های جهادی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در مبارزه با ویروس منحوس به شمار می‌رفت.

در آخرین اقدام با به‌کارگیری طلاب روانشناس جهادی، در آی وی آر سامانه تلفنی یک بخش ویژه پاسخگویی به سؤالات روانشناسی در موضوعات مشاوره فردی، خانوادگی، مدیریت استرس و نگرانی حاصل از بیماری کرونا ایجاد شد.

افرادی که در این زمینه سؤالاتی را مد نظر دارند می‌توانند پس از تماس با شماره ۰۹۶۴۰۰ با وارد کردن عدد ۷ به بخش مشاوره و روانشناسی مرتبط شده و از خدمات طلاب روانشناس بهره‌مند شوند.

ساعت پاسخگویی نیز از ساعت ۸ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۰ است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار