رئیس انجمن تولیدکنندگان صنایع شوینده با تشریح نحوه محاسبه قیمت ضدعفونی کننده های حاوی الکل، گفت:‌ قیمت این محصولات پس از تحویل به شرکت های پخش و داروخانه حدود ۳۰ درصد افزایش می یابد.

چرا قیمت ضدعفونی کننده‌های الکلی گران است؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ بختیار علم‌بیگی با بیان اینکه قیمت مواد شوینده و ضدعفونی کننده از جمله محلول‌های حاوی الکل توسط سازمان حمایت تولیدکننده و مصرف‌کننده تعیین می‌شود، اظهار داشت: شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده اصرار زیادی بر بالا بودن قیمت محصولات‌شان ندارند زیرا این تولید را به عنوان یک کمک انسانی انجام می‌دهند و حاضرند با حداقل سود نسبت به تولید اقدام کنند.

وی ادامه داد: افرادی که در صنعت دارو نسبت به تولید مواد شوینده و ضدعفونی اقدام می‌کنند، قیمت‌های بالاتری برای محصولاتشان تعیین کرده‌اند که این نرخ‌ها مورد تأیید سازمان حمایت نیست.

رئیس انجمن تولیدکنندگان صنایع شوینده با بیان اینکه مواد ضدعفونی‌کننده تولید شده توسط صنعت شوینده با قیمت ۷ تا ۳۰ هزار تومان بر اساس حجم کالا عرضه می‌شوند، گفت: هر لیتر الکل با احتساب هزینه حمل و نرخ‌های جانبی، با قیمت ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان به دست تولیدکننده می‌رسد.

وی افزود:‌ تولیدکننده ۱۰ تا ۱۲ درصد سود روی محصولش در نظر می گیرد، اما پس از تحویل کالا به مغازه یا داروخانه، آنها نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد به قیمت محصول اضافه می‌کنند و در عین حال، شرکت‌های پخش نیز ۱۰ تا ۱۲ درصد سود برای خود در نظر می‌گیرند. به این ترتیب حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد به قیمت کالا پس از خروج از کارخانه اضافه می‌شود.

به گفته علم‌بیگی، قیمت هر محصول نیم‌لیتری ضدعفونی‌کننده حاوی الکل حدود ۳۰ هزار تومان برای مصرف‌کننده است.

وی ادامه داد: برخی شرکت‌های پخش عنوان می‌کنند که نرخ کالا را در شهرهای مختلف باید به صورت متفاوت اعمال کنند و در واقع قیمت تمام شده کالا در تهران و شهرستان‌ها با یکدیگر متفاوت است.

پیشنهاد تعدیل قیمت محصولات شوینده به دولت ارائه می شود

وی در ادامه در مورد قیمت‌گذاری جدید محصولات شوینده نیز اظهار داشت:‌ در حال بررسی قیمت تمام شده تولیدات صنعت شوینده هستیم و جمع‌بندی نرخ‌ها را طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده به دولت ارائه خواهیم کرد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان صنایع شوینده ادامه داد:‌ پیشنهاد ما به دولت در خصوص افزایش قیمت محصولاتی خواهد بود که نرخ تمام شده تولید آنها بالا رفته است، اعم از محصولات حاوی الکل، ضدعفونی‌کننده و سایر شوینده‌ها.

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار