رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

حجت الاسلام خیرخواه گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تقویت وحدت بین امت اسلام است.

​ماه رمضان فرصتی برای تقویت وحدت بین امت اسلام است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام «علی خیرخواه» امروز (چهارشنبه 3 اردیبهشت) در ستاد استهلال مناطق قومی استان گلستان اظهار کرد: هر ساله برای رفع دغدغه مردم برای ورود و یا پایان ماه مبارک رمضان جلسه مشورتی ستاد استهلال در گلستان برگزار می شود و از نظرات علما و صاحب نظران بهره مند می شویم.

 

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان اینکه برای اعلام ورود به ماه رمضان و عید فطر نظر مقام معظم رهبری ملاک است، ادامه داد: همه علما و فقهای جهان اسلام بحث رؤیت را ملاک قرار دادند که ملاک روزه داری و افطار رؤیت است.

 

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمان امام راحل و سپس رهبر معظم انقلاب به دلیل حساسیتی که به مسئله رؤیت وجود دارد بیش از 100 گروه در کشور این مهم را رصد می کنند تا مردم متدین کشورمان از فیض روزه بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام خیرخواه یادآور شد: رؤیت با چشم مسلح را اکثر علمای جهان اسلام تایید می کنند و امید است همانطور که حج عامل شکوه و عظمت امت اسلامی است در رؤیت ماه رمضان و عید فطر نیز وحدتی بین جهان اسلام ایجاد شود تا عظمت و شکوه خود را به نمایش بگذارد.

 

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: مقام معظم رهبری به مسئله رؤیت بسیار حساس هستند و در صورت اطمینان به این مهم ورود و یا اتمام ماه مبارک رمضان را اعلام می کنند.

 

وی افزود: امید است امسال با همه مشکلاتی که در جهان وجود دارد وحدت بین امت اسلامی به نمایش گذاشته شود.

 

حجت الاسلام خیرخواه بیان کرد: با شیوع کرونا علمای اهل سنت و تشیع همراهی بسیار خوبی داشتند و برای جلوگیری از انتشار کرونا برپایی نماز جمعه و جماعت را تعطیل کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار