یک کارشناس تغذیه گفت: با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا، در ماه مبارک رمضان امسال نکات تغذیه‌ای وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد.

تغذیه ماه رمضانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرهاد لشکر بلوکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ماه رمضان باید غذاهایی مصرف شود که تشنگی به دنبال نداشته باشد و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. توصیه می‌شود از نان سبوس‌دار، لبنیات و میوه‌ها ازجمله کیوی، مرکبات، خیار، گوجه، هویج و کدو استفاده شود. بهتر است در هنگام سحر و افطار، غذاهای کم‌حجمی که مقوی هستند مصرف شود.

وی با اشاره به اینکه کم‌آبی بدن می‌تواند ریسک ابتلا به ویروس کرونا را بالا ببرد، افزود: در ماه رمضان مصرف آب‌میوه‌های شیرین شامل نوشیدنی‌های میوه‌ای، دلستر، نوشابه و چای شیرین به دلیل اینکه تشنگی را تشدید می‌کنند، محدود شود.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: استفاده از فرنی در وعده سحر توصیه نمی‌شود زیرا بعد از چند ساعت ضمن افت قند خون و بی‌حال فرد، باعث کم‌آبی در بدن می‌شود.  

وی بیان کرد: در وعده سحر ترجیحاً از غذای خشک یا پر ادویه از قبیل انواع کتلت، کوکو، سوسیس و کالباس، کباب که عطش را افزایش می‌دهند، استفاده نشود. بهتر است در سحر از انواع  پلو و خورشت بانمک و ادویه کم استفاده شود.

لشکر بلوکی اظهار کرد: توصیه می‌شود افطار را با یک لیوان آب گرم، خرما و عسل یا چای کم‌رنگ یا شیر گرم شروع کنند و در کنار آن نون و پنیر و سبزی، گردو و فرنی و شیر برنج کم شیرین استفاده کنند. در ادامه هم سوپ، آش، حلیم و سمنو مصرف شود.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: در طول ماه مبارک رمضان گوشت و مواد پروتئینی نیز به مقدار متعادل مصرف شود تا عضلات بدن تحلیل نرود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار