مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گلستان گفت که این نهاد برای راه‌اندازی ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زا در استان ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام پرداخت می‌کند.

۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زا در گلستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدمهدی سلمان‌زاده امروز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها در زمینه‌های پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، خوراک دام و طیور، صنایع دستی، بوم‌گردی و سایر مشاغل خدماتی صنعتی، موجب اشتغال ۳ هزار و ۷۵۰ نفر به‌طور مستقیم و پنج هزار و ۶۲۵ نفر به‌طور غیرمستقیم خواهد شد.

بازپرداخت این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد پس از یک دوره تنفس ۶ ماهه آغاز خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته از حدود ۱۲۰ هزار طرح اشتغال‌زا در کشور، هزار و ۲۰۰ طرح با اشتغال‌زایی هزار و ۸۰۰ نفر مستقیم و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر بطور غیرمستقیم در گلستان اجرا شد.

سلمان‌زاده ادامه داد: تسهیلات پرداخت شده در طرح‌های اشتغال‌زایی گلستان سال قبل ۴ هزار میلیارد ریال بود.

وی گفت: طرح‌های اشتغال‌زا در همه شهرهای استان به جز مراوه‌تپه انجام می‌شود و گمیشان و آق‌قلا به دلیل آسیب پذیری زیاد از سیل سال گذشته هر کدام با ۳۵۰ طرح، بیشترین سهم از این طرح‌های اشتغال‌زا را دارند.

سلمان‌زاده گفت: طرح محرومیت‌زدایی در مراوه‌تپه بر اساس توافق با بنیاد مستضعفان، توسط بنیادعلوی انجام می‌شود.

وی محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و کارآفرینی در روستاها و مناطق کمتر توسعه‌ یافته را از مهمترین اهداف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای اشتغالزایی بیان کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار