حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به مشارکت فعالانه گلستانی ها در رزمایش مواسات، گفت: فرهنگ مواسات و همدلی باید در جامعه نهادینه شود.

فرهنگ مواسات و همدلی در جامعه نهادینه شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» امروز(پنجشنبه 4 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران، پیشاپیش با گرامیداشت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مردم بیش از دو ماه گرفتار بلای کرونا هستند و جامعه تقریباً در رکود قرار گرفت و مردم ناخواسته، ناملایمت هایی را در زندگی خود مشاهده کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان به رزمایش مواسات و همدلی اشاره کرد و ادامه داد: همدردی، مشارکت و دستگیری از معانی مواسات است، کمک به فقرا نوعی انفاق است اما گاهی اوقات کسی فقیر نیست اما بنا به شرایط زمانه در مضیقه قرار می گیرد که کمک به چنین افرادی مواسات است.

 

وی بیان کرد: اگر در شرایط فعلی کسی احتکار، گران فروشی، کم فروشی و غیره کند و جامعه را به دردسر بیشتری بیاندازد گناه نابخشودنی را مرتکب شده است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد بر ضرورت ترویج فرهنگ مواسات و همدلی در جامعه تأکید کرد و گفت: حضور و مشارکت فعالانه مردم در عرصه های مختلف به ویژه در رزمایش همدلی و مواسات نشان می دهد که جامعه ما زنده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان متذکر شد: خوشبختانه در قالب رزمایش مواسات اتفاق خوبی در استان گلستان رخ داده است و گلستانی ها در کمک و دستگیری از محرومان و آسیب دیدگان از کرونا سنگ تمام گذاشتند.

 

وی بیان کرد: در قرآن کریم و روایات به مردم توصیه شده در شرایط سخت همه باید روح بلند خود را به میدان بیاورند و فضا را تلطیف کند تا سختی جامعه کاهش پیدا کند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد به توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان به همت مردم و خیرین اشاره کرد و یادآور شد: هر کسی می تواند در حد توان خود در دستگیری از نیازمندان و محرومان سهیم باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات مردم در اطراف و یا محله خود افراد آبرومندی می شناسند که بر اثر کرونا آسیب دیدند اما ممکن است بسته های معیشتی به دست این افراد نرسد که مردم می توانند شخصاً نسبت به تهیه بسته معیشتی و کمک های نقدی یا غیرنقدی اقدام کنند و به دست آنها برسانند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار