وزش تندباد صبح امروز یکشنبه در استان گلستان علاوه بر قطع برق برخی محلات و ریشه‌کن کردن تعدادی از درختان، موجب بسته‌شدن بخش‌هایی از جاده بین‌المللی گرگان - کردکوی به دلیل افتادن تنه درختان گردید.

تندباد جاده گرگان -کردکوی را بست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ مسیر کردکوی - گرگان از محل سه‌راهی یساقی به سمت گرگان ابتدای صبح مسدود شد و رانندگان مجبور شدند از جاده قدیم تردد کنند.

در داخل شهر گرگان نیز پاکبانان در حال تلاش برای جمع آوری سرشاخه های شکسته شده درختان هستند اما گستره زیاد فعالیت و خسارت تندباد سبب شده تا همچنان در برخی نقاط شهر دپو سرشاخه های شکسته شده وجود داشته باشد.

در تعدادی از پارک های شهر نیز برخی درختان و درختچه ها به سبب شدت باد، شکسته شد.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان به خبرنگار ایرنا گفت : وزش تندباد شب گذشته، موجب ریشه کنی چندین اصله چنار در جاده کردکوی - گرگان ، شکستن سرشاخه های درختان در شهر گرگان و  قطعی برق برخی محلات شده اما خسارت عمده ای ناشی از آن از سایر شهرستان ها ارسال نشده است.

سیدرضا قادری اظهار داشت: مسدود بودن مسیر غرب به شرق جاده کردکوی - گرگان با حضور عوامل راهداری برطرف شده و در حال حاضر تردد در آن جریان دارد.

محمدقلیپور رییس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان نیز با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته تاکنون در استان، حداکثر سرعت وزش باد در گرگان را ۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و گفت: سرعت وزش باد در گمیشان ۵۰، مناطق غربی استان ۴۰ و مناطق شرق استان نیز بین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت بود.

وی گفت: فردا دوشنبه این سامانه از استان خارج می شود و تا روز چهارشنبه آسمان گلستان صاف است.

آسمان گلستان امروز نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با بارندگی در مناطق کوهستانی و به صورت موقت همراه با وزش باد شدید است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار