کوچه پس کوچه‌های شهر بوی مهربانی می‌دهد «ماه خدا» فرصت همدلی را به قاب سوژه‌های ناب کشانده و کمک‌های مومنانه بسیج، دست یاریگر نیازمندان غیرایرانی هم می‌شود تا طعم مهربانی کام آنهایی که در نگارستان ایران تنفس می‌کنند شیرین کند.

خانواده‌های غیرایرانی زیر چتر کمک مومنانه/ گلستان در قاب سوژه‌های ناب

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، زهره رجبی- سیمای همدلی بسیجیان چه تماشایی است وقتی که بی‌ریا و بی‌ادعا در میدان مردمداری و مردمیاری خالق اتفاقات ماندگار می‌شوند، صحنه خدمت هر جا و در هر جایگاه باشد فرقی نمی‌کند آنها لباس رزم به تن می‌کنند و دل به دریا می‌زنند تا مورد عنایت حضرت باریتعالی قرار بگیرند.

پرداخت اجاره بهای مستاجران، تهیه و بسته‌بندی سبد معیشتی، توزیع غذای گرم بین نیازمندان، کمک هزینه بلاعوض برای خرید برخی اقلام جهیزیه نوعروسان، اهدای کفش، تهیه پوشاک، کمک به اجرای طرح غربالگری سلامت، تهیه اقلام بهداشتی، خرید داروی برخی بیماران، معرفی تعدادی از معسران به نهادهای حمایتی، کمک به نیازمندان افغان بخش کوچکی از کمک‌های مومنانه بسیج در قاب سوژه‌های ناب این هفته خبرگزاری فارس در استان گلستان است.

* بسیجیان و ثبت اتفاقات ماندگار

بسیج جامعه زنان سپاه گرگان در معرفی خادمان خدمت در سنگر بسیج پیش‌قدم می‌شود، بسیجیان با محوریت فرمانده پایگاه بسیج «عالمه کوی اوزینه» حوزه مقاومت حضرت فاطمه (س) گرگان در صف خدمت به‌خط شده تا حماسه همدلی را به زیبایی ترسیم کنند، چتر کمک‌های مومنانه محصور در مرکز استان نمی‌شود و در پهنه جغرافیایی نگارستان گسترش یافته؛ هر جایی دست نیاز، یاری بخواهد به کمک او شتافته و سرخط‌های  نوعدوستی هرگز به نقطه پایان نمی‌رسد.

فرمانده پایگاه بسیج عالمه کوی اوزینه حوزه مقاومت حضرت فاطمه (س) گرگان در خصوص فعالیت‌های جهادگران بسیجی می‌گوید: ما کارهای زیادی برای خدمت به نیازمندان انجام می‌دهیم، هر لحظه و در هر ساعت که نیاز باشد بسیجیان پای کار هستند، در انجام کار نیک برای نیازمندان بهانه نمی‌خواهند.

* خدمت به نیازمندان جزو سرفصل‌های همیشگی پایگاه بسیج

فاطمه جلال حکایت روزهای خستگی‌ناپذیر بسیجیانی را می‌کند که در حقیقت ترسیم ایثار و فداکاری هستند و ابراز می‌کند: در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا از هفته دوم اسفند وارد عمل شدیم، آن ایام به دلیل اینکه در آستانه سال جدید قرار داشتیم با تعدادی از خیرین صحبت کردیم تا شادی را بر لبان نیازمندان بنشانیم.

وی از خریداری و اهدای 48 جفت کفش برای مردم نیازمند در منطقه «اوزینه»، «کاشانی» و «چناران» گرگان خبر داد و این اتفاق را پایان همدلی ندانست و گفت: تداوم خدمت به نیازمندان را در حد توان انجام می‌دهیم و این مهم جزو سرفصل‌های همیشگی است تا وقتی که جان در بدن داریم دست افراد ناتوان را خواهیم گرفت.

 

* لبخند شادی نوعروسان در روزهای کرونایی

قصه همدلی به اینجا ختم نمی‌شود، پایگاه بسیج برای خرید پوشاک نیازمندان وارد معرکه شده شال، روسری، بلوز، شلوار را تهیه می‌کند، به یک نوعروس چهار پتو و برای نوعروسی دیگر در آزادشهر پرده خانه را خریداری می‌کنند، کمک‌های مومنانه طوری نیست که فقط حوزه استحفاظی گرگان را دربربگیرد نیازمندان ایرانی و غیرایرانی ندارد همه مشمول «کمک مومنانه» می‌شوند.

جلال با اشاره به اجرای طرح غربالگری سلامت، توزیع ماسک رایگان و ضدعفونی برخی منازل می‌گوید: خانه خانواده‌های سالمند که افراد نیازمند در آنجا ساکن هستند و خانه خانواده‌های بیمار معسر را طی پنج مرحله ضدعفونی کردیم، دو مرحله توزیع ماسک به تعداد ۴۰۰ عدد با همکاری شورای اسلامی شهر گرگان و تعداد ۵۰۰ عدد ماسک با کمک بسیجیان بین نیازمندان توزیع کردیم.

 

*خانواده‌های غیرایرانی زیر چتر کمک مومنانه

وی از توزیع سه مرحله بسته غذایی بین نیازمندان، کمک هزینه بلاعوض ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای خرید برخی اقلام جهیزیه نوعروسان، توزیع غذای گرم در منطقه کم برخوردار کوی اوزینه خبر داد.

بهترین اتفاقی که فرمانده پایگاه بسیج را تحت تاثیر قرار می‌دهد شناخت نیازمندان واقعی جدید است، در این میان خانواده مرد نابینای افغان که حدود ۷۵ ساله و دارای هشت فرزند است یکی از سوژه‌های ناب می‌شود تا حکایت کند کمک‌های مومنانه بسیج، دست یاریگر نیازمندان غیرایرانی هم می‌شود تا طعم مهربانی کام آنهایی که در نگارستان ایران تنفس می‌کنند، شیرین کند.

جلال می‌گوید: این خانواده افغان یک کوچه پایین‌تر از خانه خودمان ساکن بودند یکسال از وضع آنها خبر نداشتیم، هیچ موسسه‌ای هم آنها را زیر پوشش قرار نداده است، خانواده‌ای که در آن دو پسر و 6 فرزند دختر هستند، فرزند بزرگ پسر 13 سال دارد، پسرها به همراه مادر برای تامین معاش خانواده کار می‌کنند، خانواده‎ای که در خانه استیجاری زندگی و زیر پوشش بیمه‌ای هم نیستند، ما در این فکر هستیم که وسیله زندگی از قبیل فرش، ظرف غذا و ... برایشان تهیه کنیم.

 

این فرمانده پایگاه بسیج؛ ماه رمضان را فرصتی برای همدلی بیشتر عنوان می‌کند تا بیشتر با احوالات نیازمندان واقعی آشنا و تعداد جدیدی را شناسایی کنند و این چنین حکایت کمک مومنانه ادامه دارد و حکایت همدلی همچنان باقیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار