کشمیری گفت: با توجه به شیوع کرونا و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح «خانه های قرآنی» در استان گلستان برپا شد.

طرح «خانه های قرآنی» با استفاده از بستر فهما در ماه رمضان برگزار می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، «عادله کشمیری» افزود: به اینکه ایجاد سیستم فهما یکی از نیازهای ضروری مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بود، این ضرورت و نیاز امروز در شرایط کرونا بیشتر احساس و کاربردی تر شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص اهداف خانه های قرآنی گفت: تبیین جایگاه خانواده به ویژه پدر در امر آموزش قرآن به فرزندان، جایگاه مادر در انتقال مفاهیم دینی در بستر خانه داری، استفاده از فضای مجازی جهت بروز و نمود فعالیت های قرآنی خانوادگی، استفاده صحیح از تلفن همراه در کنار یادگیری قرآن، جمع آوری آثار شایسته از کودکان و نوجوانان در مورد نقاشی از آیات قرآن و جمع آوری بانک مناسب از افراد علاقه مند و توانمند در حوزه فیلم سازی از جمله اهداف این طرح است.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح در قالب عکس و فیلم و نقاشی برپا می شود، درباره تقویم اجرایی این طرح اظهارداشت: زمان اجرای این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه است و عمده شرکت کنندگان این طرح در رده سنی کودک و نوجوان هستند.

 

کشمیری ادامه داد: این طرح شامل بخش هایی همچون؛ فیلم آموزش قرآنی توسط پدر به فرزند، فیلم آذین بندی خانه های قرآنی، فیلم روخوانی قرآن به صورت خانوادگی، عکس قرآنی و نقاشی آیات قرآنی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار