آغاز نقشه‌برداری دیوار تاریخی گرگان، استمرار توزیع هزاران بسته معیشتی، راه‌اندازی تلویزیون مجازی ویژه اهل سنت شمال کشور در گرگان، لغو مرخصی معتادان ساکن مراکز ترک اعتیاد و کشف جسد دختر۱۵ ساله در گندم‌زارهای رامیان از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ توزیع هزاران بسته معیشتی اهدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، جمعیت هلال احمر، بنیاد مستضعفان و سپاه نینوا در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق رزمایش مواسات و کمک مومنانه به افراد نیازمند بویژه خانوارهای آسیب‌دیده از شیوع کرونا در گلستان آغاز شد.

**

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت که پس از شیوع کرونا و با هدف کاهش احتمال ابتلای این بیماری، معتادان ساکن مراکز ترک اعتیاد استان تا اطلاع بعدی به مرخصی فرستاده نمی‎شوند.

محمودرضا روحانی‌فر اظهار داشت: همچنین با مصوبه شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر استان، مدت زمان نگهداری معتادان در مراکز نگهداری شبانه روزی تا زمان مهار کامل کرونا از سه ماه به یکسال افزایش یافت.

**

معاون فرهنگی و اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور از راه اندازی تلویزیون مجازی ویژه اهل سنت شمال کشور با عنوان "لحظه‌های وصال" با استفاده از ظرفیت‌های علما و روحانیون، قاریان و حافظان قرآن کریم، بانوان و شخصیت‌های مذهبی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اهل سنت استان خبر داد و گفت: تولیدات این تلویزیون در فضای مجازی با هدف وحدت و همدلی و لبیک به فرامین مقام معظم رهبری، پخش و بازنشر خواهد شد.

**

فرمانده انتظامی رامیان از کشف جسد یک دختر نوجوان ۱۵ ساله با دست و پاهای بسته در گندم‌زارهای بخش فندرسک این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابولفضل گفت: در بررسی ها مشخص شد یک هفته از مرگ این نوجوان گذشته و به دلیل تجزیه شدن اولیه، جسد قابلیت شناسایی نداشته و از همین رو اطلاعات تکمیلی مستلزم اعلام پزشکی قانونی است.

رییس کل دادگستری گلستان پس از انتشار این خبر به یکی از معاونان خود ماموریت داد این پرونده را به طور ویژه در دست بررسی قرار دهد.

**

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح اقتصادی تجاری و گردشگری در موقوفه حاج‌آقا بابا گرگان با سرمایه‌گذاری ۴۳۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع خبر داد و افزود: اجرای این طرح در راستای احیای موقوفه ها و گامی برای تحقق جهش تولید است.

**

وزش تندباد در روزهای یکشنبه و چهارشنبه در استان گلستان علاوه بر قطع برق برخی محلات و ریشه‌کن کردن تعدادی از درختان، موجب اختلال تردد خودروها در جاده بین‌المللی گرگان - کردکوی به دلیل افتادن تنه درختان شد.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان با ظن ابتلا به کرونا از روزانه ۳۰۰ بیمار در هفته اول فروردین امسال به ۲۰ بیمار در روزهای اخیر رسید.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: با کاهش تعداد مبتلایان و مراجعه کنندگان، تعداد مراکز درمانی ارایه خدمت به بیماران کرونایی کاهش یافته است.

**

یک قلاده فوک خزری نر حدود یک ساله که در محدوده مرزی ایران با ترکمنستان به تور ماهیگیران گلستانی افتاده بود توسط صیاد گمیشانی به مرکز تحقیقات و بازتوانی سگ‌های آبی هلند در ایران تحویل داده شد.

**

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای ثبت جهانی دیوار تاریخی گرگان گفت که مطالعه و نقشه‌برداری این اثر چند هزار ساله با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز و طبق برنامه ریزی انجام شده تا شهریور امسال به اتمام خواهد رسید

احمد تجری افزود : در این مرحله تمام طول ۲۰۰ کیلومتری دیوار تاریخی گرگان نقشه برداری می شود و پس از آن الزامات مورد نیاز مراحل ثبت جهانی این اثر مهیا خواهد شد.

**

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به تلاش معلمان و دانش‌آموزان برای عقب نماندن از برنامه‌های درسی در روزهای شیوع کرونا گفت که ۹۹.۵ درصد مدارس استان به سامانه شاد متصل هستند.

احسان گوهری راد اظهار داشت: همچنین ۳۷ درصد دانش‌آموزان گلستان از برنامه‌های آموزشی و درسی این سامانه استفاده می‌کنند که با ارسال بسته های آموزشی، فرصت آموزش برابر برای دانش آموزان فاقد این سامانه فراهم می شود.

**

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که این استان به دلیل تخصیص نیافتن کامل اعتبار در اجرای طرح کاداستر (حدنگاری) برای زمین‌های کشاورزی از برنامه تعیین شده عقب‌تر است.

حسن خسروی اظهار داشت: طرح کاداستر باید در ۶۲۰ هزار هکتار از زمین کشاورزی اجرا شود که در صورت تزریق اعتبار و همکاری دستگاه های مرتبط می توان در حداکثر سه سال طرح کاداستر را برای همه زمین های کشاورزی استان اجرا داد.

**

رییس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان از آغاز تکثیر ماهیان مولد استخوانی کُلمه و کپور دریایی در این مرکز با هدف کمک به احیای جمعیت ماهیان خزری خبر داد.

مراد محمد شکیبا اظهار داشت : پارسال ۳۳ میلیون قطعه بچه ماهی از سه گونه کلمه، سفید و کپور دریایی در این مرکز تولید شد که قرار است به زودی در رودخانه های قره سو و گرگانرود در غرب استان رها شود.

**

رییس دادگستری کل گلستان گفت: سال گذشته ۵۲ پرونده با موضوع تصرف غیرمجاز اراضی ملی گرگان در محاکم مختلف قضایی تشکیل شد که از این تعداد پس از رسیدگی توسط قضات، رای ۱۲ پرونده صادر و سه هزار متر مربع زمین‌ خلع ید شده بازگردانده شد.

**

فرزند سردار شهید محمدتقی عظیمی یکی از شهدای شرق گلستان هزینه مراسم عروسی معادل افزون بر ۷۰ میلیون تومان را برای مقابله با ویروس کرونا و امور خیریه اهدا کرد.

**

ماه‌نساء کردکتولی مادر شهید علی‌حسین کرد کتولی ساکن شهر مزرعه استان گلستان ، با وجود داشتن یک فرزند معلول  از دریافت یک ماه حقوق خود چشم پوشی کرد و تمام دارایی یک ماه خود را به نیازمندان خسارت‌دیده از کرونا بخشید.

**

مدیر جهادکشاورزی مراوه‌تپه گفت که با اقدام به‌موقع تیم‌های کارشناسی و همراهی و مشارکت جوامع محلی، آفت موسوم به ملخ مراکشی در مراتع این شهرستان مرزی مهار شد.

**
 مدیرکل انتقال خون گلستان با اشاره به آغاز فرایند پلاسماگیری از بهبودیافتگان کرونا در این استان، از افراد واجد شرایط خواست به شکرانه بازیابی سلامتی خود و برای نجات جان بیماران مبتلا به این بیماری در طرح اهدای پلاسمای خون شرکت کنند.

**

مسوول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از پیدا شدن تکه‌هایی از اسکلت ۲ انسان متعلق به حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ سال قبل در یکی از روستاهای توابع شهرستان بندرترکمن خبر داد.

**

پس از اعلام وضعیت سفید بیماری کرونا در برخی شهرهای استان گلستان، نماز جمعه دیروز در شهرهای رامیان، دلند، خان‌ببین و گالیکش و نماز جمعه اهل سنت در مراوه‌تپه، گمیشان و روستای رضاآباد شهرستان رامیان برگزار شد.

**

استاندار گلستان گفت : ذخیره معادن زغال سنگ استان حدود ۷ میلیون تن است که باید با روش های فناورانه و دانش بنیان و فرآوری این مواد معدنی، مانع خام فروشی آن شویم.

هادی حق شناس افزود: سازمان نظام مهندسی معادن با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت، خانه معدن و پارک علم و فناوری گلستان طرح های دانش بنیان در حوزه معادن را ارائه کرده و از آنان با اعطای تسهیلات و صدور مجوز حمایت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار