رضایی از کشف ۶۱۰ کیلو مواد مخدر سنتی و صنعتی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: ۸۸ درصد کشفیات مواد مخدر صنعتی و سنتی درگرگان افزایش یافت.

رشد ۸۸ درصدی کشف مواد مخدر در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «رسول رضایی» ظهر امروز (دوشنبه 22 اردیبهشت) در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گرگان اظهار کرد: برای مقابله با مواد مخدر در پلیس سه راهبرد تعریف شده است و نخستین راهبرد ما تغییر نگرش به عناصر مواد مخدر نسبت به سنوات گذشته است.

 

جانشین پلیس مواد مخدر شهرستان گرگان افزایش مصرف ماده مخدر گل را سونامی سبز برشمرد و گفت: نزدیک به 80 درصد مصرف کنندگان ماده مخدر گل در رده سنی 16 تا 25 سال قرار دارند.

 

رضایی ابراز داشت: در سه ماه ابتدای سال در حوزه کشف کاشت و داشت این گیاه مخدر در شهرستان گرگان به عنوان یکی از اولویت پلیس مواد مخدر اقدام شده است.

 

جانشین پلیس مواد مخدر شهرستان گرگان با بیان اینکه استمرار پاکسازی مناطق آلوده از دیگر برنامه هایی است که در پلیس مواد مخدر آن پیگیری می کنیم، متذکر شد: تغییر رویکرد عملیاتی در حوزه مقابله و برقراری ارتباط با سایر شهرستان ها و استان ها برای تقویت شبکه خبری نیز از دیگر برنامه هایی است که پیگیری خواهیم کرد.

 

رضایی بیان کرد: پاکسازی حواشی مدارس یکی از ماموریت های تعریف شده سال گذشته برای پلیس مبارزه با مواد مخدر بود و توانستیم 40 مرحله اجرای طرح انجام دهیم.

 

وی گفت: در سال گذشته 608 کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی در شهرستان گرگان کشف شد که نسبت به سال گذشته 89 درصد کشفیات مواد مخدر سنتی افزایش یافته است.

 

جانشین پلیس مواد مخدر شهرستان گرگان با بیان اینکه 610 کیلو مواد مخدر سنتی و صنعتی در سال 98 در گرگان کشف شد، تاکید کرد: در حوزه کشف مواد مخدر صنعتی با کاهش 39 درصدی نسبت به سال 97 رو به رو هستیم ولی در مجموع کشفیات مواد مخدر  صنعتی و سنتی 88 درصد افزایش نشان می دهد.

 

رضایی متذکر شد: 711 نفر در بحث مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در سال گذشته دستگیری شدند و همچنین 30 درصد جمع آوری معتادان در شهرستان گرگان کاهش یافته است و دلیل آن محدودیت پذیرش مرکز ترک اعتیاد ماده 16 توسکستان است.

 

وی افزود: 30 درصد کشت خشخاش و شادانه در شهرستان گرگان افزایش یافته است و در سال گذشته نزدیک به 700 بوته شادانه و یک هزار و 500 بوته خشخاش کشف شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار