روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در گنبدکاووس ناشی از رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، برخی محدودیت‌ها را به این شهرستان بازگرداند.

بازگشت محدودیت‌های کرونایی به گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرماندار گنبدکاووس روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: در این راستا و با تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای پیشگیری و کنترل شیوع این بیماری، تمام اماکن و تاسیسات ورزشی دولتی و خصوصی مانند باشگاه‌های ورزشی و استخرها و فعالیت‌های ورزشی این شهرستان از امروز تا اطلاع بعدی تعطیل است.

عبدالقدیر کریمی افزود: همچنین تا اطلاع بعدی در تمام ادارات گنبدکاووس علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در محیط اداری و در زمان حضور در جلسات درون و برون سازمانی برای همه کارکنان الزامی است.

کم توجهی به رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی موجب‌شده در ۱۰ روز اخیر آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در گنبدکاووس روند صعودی پیدا کند.

روز گذشته هم مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان گفت که کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، شهرهای گرگان و آق‌قلا را از لحاظ ابتلا به کرونا به مرز هشدار بازگرداند.

سیدمهدی حسینی گفت: همچنین در شرایطی که تعداد جان باختگان کرونا در اردیبهشت ماه هر روز بین یک تا ۲ نفر بود ، در روز شنبه پنج نفر به علت ابتلا به این بیماری در گلستان جان خود را از دست دادند.

به گفته دکتر فرهاد بدیعی رییس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس، هم اینک حدود ۱۰۰ بیمار مشکوک به کرونا از شرق گلستان در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند که این آمار در مقایسه با اوایل خرداد بیش از ۲ برابر شد.

وی تاکید کرد: نتیجه کم رنگ شدن رعایت اصول اولیه بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، استفاده نکردن از ماسک و دستکش و حضور در تجمعات مانند مراسم عروسی و عزا، افزایش شیوع کرونا در گنبدکاووس است.

براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شدند و هشت هزار و ۹۵۰ بیمار جان خود را از دست دادند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار