مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان با اشاره به شرایط کنونی جامعه، گفت: تهاجم فرهنگی و آلودگی فضای مجازی، جوانان به ویژه دختران، زنان و خانواده را هدف قرار داده است.

آلودگی فضای مجازی دختر ایرانی را هدف گرفته است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از «حوزه» از گرگان، خانم شمسی طاهری در نشست پژوهشی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و گرامیداشت دهه کرامت به صورت مجازی برگزار شد، به بحث پیرامون «جایگاه و ارزش دختران در اسلام» پرداخت و بیان کرد: میلاد مظهر عصمت و نجابت، حضرت معصومه(سلام الله علیها) به عنوان روز ملی دختر نام گذاری شده است، لذا تبیین جایگاه و ارزش دختران در دین اسلام ضروری است تا آنان با مقام خود آشنا شده و با الگوگیری از شخصیتی همچون کریمه اهل بیت و در پرتو عمل صالح به درجات معنوی والایی دست یابند.

وی با اشاره به روایت امام رضا(علیه السلام) «من زار المعصومه بقم کمن زارنی»، تشریح کرد: امام رضا(علیه السلام) لقب معصومه و عصمت را به خواهر بزرگوار خود عطا کرد که نشان دهنده شخصیت و شأن والای حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) است.

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، با استناد به آیه ۵۹ و ۵۸ سوره نحل «و إذا بشر أَحدهم بالأُنثی‌ ظل وجهه مسودا وهو کظیم»، بیان کرد: اعراب جاهلی دختر را موجب ننگ و عار می دانستند، اما پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) با سنت ها و ضد ارزش هایی مانند تحقیر و زنده به گور کردن دختران مبارزه کرد.

طاهری، رسول مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) را بنیانگذار تکریم دختران و زنان معرفی کرد و افزود: ایشان با مبارزه با افکار غلط جاهلی، جایگاه اصلی بانوان را در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به منصه ظهور رساند.

وی با استناد به روایت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) «نعم الولد البنات، ملطفات مجهزات، مونسات، مبارکات، ملفیات»، بیان کرد: تأمل در معانی عمیق این عناوین، نشان دهنده توجه ویژه دین به دختران است.

استاد حوزه، با اشاره به برکات وجودی دختران و جایگاه رفیع آنان در روایات ائمه اطهار(علیهم السلام)، تشریح کرد: اگر کسی دختر را به نیکی تربیت کرده و معارف اسلامی را به او تعلیم داده و از آنچه که خداوند به او روزی کرده به دختر ارزانی دهد، این کار موجب دوری از آتش شده و به منزله سپری از آتش جهنم است.

طاهری با استناد به کلام حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) زنان را نیمی از پیکره اجتماع معرفی کرد و افزود: تربیت نیمی دیگر در دست آنان است؛ لذا رفتار و اندیشه های آنان در شکل گیری و رشد و تعالی جامعه تأثیرگذار است.

وی با بیان این که روایات اهل بیت(علیهم السلام) توجه ویژه ای به دختران دارد، اضافه کرد: نگاه دین اسلام به این مسئله، جنسیت گرا نیست، بلکه هر یک از مخلوقات خداوند جایگاه و تکالیفی داشته که مکمل یکدیگر هستند.

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان افزود: اگر زن با وجود زیبایی ها و لطافت هایی که خداوند به او عطا کرده، در مسیر درست قرار بگیرد، بستر رشد خود، خانواده و جامعه را فراهم می کند، اما اگر راه تبرج و غفلت را پیش گیرد، جامعه را به بیراهه می کشاند.

طاهری با اشاره به شرایط کنونی جامعه که تهاجم فرهنگی و آلودگی فضای مجازی، جوانان به ویژه دختران، زنان و خانواده را هدف قرار داده، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی، تبیین جایگاه دختران و هویت بخشی و تعمیق باورهای دینی آنان از وظایف طلاب و مبلغان است.   

 

ارسال نظر

آخرین اخبار