عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با غلامرضا منتظری نماینده منتخب مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در صبح پنج شنبه 19 تیر ماه دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در ابتدای دیدار عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن عرض خیر مقدم و قدردانی از توجه نشان دادن منتخب مردم گرگان و آق قلا  و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به حوزه  ی فرهنگ و هنر استان؛ گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای فرهنگ و هنر و رسانه در سال گذشته و برنامه های پیش رو به خصوص در ایام کرونا و وضعیت اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ارائه کرد.

وی افزود: علی رغم تحریم ها، محدودیت ها و کمبود اعتبارات و اینکه استان ما صنعتی نیست و حامیان مالی کمی داریم، اما  تلاش کردیم در حد توان و بضاعت، فعالیت های توسعه بخشی را انجام دهیم.

کشمیری با تاکید بر اینکه حوزه ی فرهنگ هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری دراز مدت برای کشور است، گفت: مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای به مقوله ی فرهنگ دارند و امیدوارم همدلی و عزم جدی  و روحیه جهادی در بین مسئولان استان برای ارتقاء سطح فرهنگ و هنر شکل بگیرد.

وی در خاتمه به طور مبسوط برخی از طرح های  برنامه ریزی شده  برای استان را از جانب فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان چون پایتخت فرهنگی اقوام، خانه هنرمندان، سند چشم انداز قرآنی، طرح همیار فرهنگ و نیز وضعیت پروژه های عمرانی ناتمام  و فعالیت های شورای فرهنگ عمومی و شورای اطلاع رسانی استان را تبیین و تشریح کرد.

در ادامه دیدار غلامرضا منتظری نماینده منتخب مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته با تمام محدودیت های اعتباری، گفت: متاسفانه کمترین بودجه در کشور به فرهنگ اختصاص دارد، در حالی که حوزه ی فرهنگ بسیار وسیع است.

وی با تاکید بر اینکه بعضا به مقوله ی فرهنگ به صورت شعاری نگاه شده و باید مسئولان و متولیان به طور جدی به فرهنگ نگاه کنند، گفت: زیر بنای تمام تحولات فرهنگ است و باید «سرانه ی فرهنگی و هنری هر ایرانی» مشخص و تعریف شود.

منتظری توجه ویژه به اقتصاد هنر را از اولویت های کمیسیون فرهنگی مجلس در دوره ی جدید برشمرد، گفت: وقتی هنرمند چتر حمایتی را احساس کند بی شک با توان و انگیزه و تعهد بیشتری به فعالیت خواهد پرداخت.

نماینده منتخب مردم گرگان و آق قلا ادامه داد: ما نیازمند خانه هنرمندان در استان به عنوان فضایی برای بیان دغدغه های صنفی اهالی این حوزه هستیم .

یادآوری می شود طرفین در خاتمه درباره پروژه های ناتمام عمرانی و طرح های مطرح شده در نشست صمیمی به طور کارشناسی و مبسوط به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار