فرمانده انتظامی گنبدکاووس درشرق استان گلستان گفت که در ۱۰ روز گذشته ۵۱ واحد صنفی متخلف این شهرستان به دلیل رعایت نکردن مسایل بهداشتی و سهل‌انگاری در اجرای توصیه‌های ستاد مقابله با ویروس کووید ۱۹ پلمب شدند.

پلمب ۵۱ واحد صنفی متخلف پروتکل‌های کرونایی در گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ محمود علیفر امروز چهارشنبه به ایرنا اظهار داشت: این واحدهای متخلف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی انتظامی و با همراهی بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان و اتاق اصناف گنبدکاووس شناسایی و از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری شد.

وی افزود: از مجموع این واحدهای صنفی متخلف ۴۳ واحد آرایشگاه مردانه و زنانه، کافه رستوران، اغذیه فروشی، کافی شاپ، گیم نت و تالار پذیرایی و هشت واحد دیگر آن کافه‌های سنتی عرضه کننده قلیان هستند.

سرهنگ علیفر اضافه کرد: از سه هفته قبل و با افزایش شیوع ویروس کووید ۱۹ و قرمز شدن وضعیت گنبدکاووس با مصوبه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا، اقدامات نظارتی بر اصناف برای رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تشدید شده و با متخلفان بدون اغماض برخورد می‌شود.

ستاد مقابله با کرونای گنبدکاووس در جلسه‌ هفته‌های اخیر، برگزاری مجالس عزا و عروسی، فعالیت میدان فروش دام، گیم نت‌ها، پارک‌ و تفرجگاه‌ها، پارک بازی کودکان، بازار هفتگی، اماکن مذهبی، رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، نمازجمعه و جماعات و حوزه‌ها و مدارس علمیه شیعه و اهل سنت، آموزشگاه‌های زبان، باشگاه‌های ورزشی و برخی اصناف دیگر را ممنوع و استفاده از ماسک در ادارات و نهادها و مراکز تجمعی را تا پایان تیرماه الزامی کرد.

گنبدکاووس ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و حدود ۱۲ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب دارد که براساس اعلام مسوولان این شهرستان مرزی، هم اکنون ۲۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی آن بستری هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز سه‌شنبه اعلام کرده بود که تاکنون ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا ش

 

ارسال نظر

آخرین اخبار