رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: هیچیک از ما اجازه نداریم صدماتی را که در نبرد فرهنگی با دشمن دیده ایم، نادیده بگیریم.

نباید صدماتی را که در نبرد فرهنگی با دشمن دیده ایم، نادیده بگیریم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمد قمی عصر روز گذشته دوشنبه ۲۱ مرداد در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی، با بیان اینکه ویژگی های ممتاز فرهنگی استان مرکزی سطح توقعات را از متولیان فرهنگی این استان بالا برده است، اظهار کرد: در حال حاضر کشور دوره پیچیده ای را از لحاظ نبرد فرهنگی سپری می کند و تهاجمات شیطانی دشمنان بیش از پیش کشور را مورد هجوم قرار داده است.

وی افزود: موفقیت های فرهنگی کشور در حوزه های مختلف آن هم در شرایطی که کشور مورد تهاجم فرهنگی شدید دشمن قرار دارد، به نوعی یک اعجاز است و همان طور که مقام معظم رهبری در سخنان خود فرموده اند، اگرچه هنوز خرمشهرهای بسیاری پیش روست، اما دشمنان هرگز نمی پذیرند که جمهوری اسلامی در این نبرد فرهنگی به موفقیت دست یافته است و نقشه شومشان را ناتمام باقی گذاشته است که این تنها ناشی از عدم تحلیل درست ذهن این افراد و ناتوانی آنها در بررسی وقایع است.

قمی با بیان اینکه دشمن در اوایل دهه هفتاد سعی داشت با اقدامات خود ریشه فرهنگی این کشور را بزند، گفت: خوشبختانه اقدامات دشمن در آن زمان به جایی نرسید و همان زمان جوانانی در کشور سر برآوردند که امروزه حماسه های شجاعانه بی بدیلی را در سراسر عالم رقم بزنند. دستگاه تحلیلی دشمن نمی تواند این موفقیت ها را تشخیص دهد و این موفقیت های شایسته ایران را در حوزه فرهنگی نمی تواند هضم کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تاکید کرد: هیچ یک از ما اجازه نداریم صدماتی را که در نبرد فرهنگی با دشمن دیده ایم نادیده بگیریم و از اشکالاتی که در این حوزه داشته ایم چشم پوشی کنیم. اهالی فرهنگ و هنر بیش از همه باید به خودشان سخت بگیرند و شرایطی که مبارزه فرهنگی پیچیده شده است، با اراده های قوی خود و با اصول صحیح در صحنه مبارزه فرهنگی با دشمن قرار بگیرند که تنها در این صورت می توان به فتوحات فرهنگی بزرگی در برابر دشمن دست یافت.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغات اسلامی باید بیش از پیش گره از کار و زندگی مردم باز کند، گفت: رفع مسائل مردم به کمک مسئولین و متولیان فرهنگی کشور، قطعا اثرگذاری فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را افزایش می دهد. استان مرکزی در حوزه فرهنگ حاصل خیز است و در کنار مشاهیر بسیار خود، امام راحل (ره) را در دامان خود پرورش داده است و باید طلایه دار اقدامات فرهنگی در سطح کشور باشد.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام قربانپور، رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی تقدیر شد و حجت الاسلام عباسی به عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار