عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: واردات برنج در فصل برداشت اقدامی ضد تولید است و در سال جهش تولید باید در جهت حمایت از شالی‌کاران، خصوصا در استان‌های شمالی گام برداریم.

واردات برنج در فصل برداشت اقدامی ضد تولید است

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمت‌الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تاخیر یک ماهه ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت، گفت: در سال جهش تولید باید در جهت حمایت از شالی‌کاران، خصوصا کشاورزان استان‌های شمالی گام برداریم.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هزینه‌های تولید و سختی کشت برنج بسیار زیاد است و نباید به واسطه واردات در فصل برداشت محصول روی دست کشاورزان باقی بماند، ادامه داد: در کشور بهترین و با کیفیت‌ترین ارقام برنج شامل دم‌سیاه، عسکری، طارم و فجر کشت می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت نباید در سال جهش تولید اقدام ضد تولید انجام دهد، عنوان کرد: مسئولین باید حمایت از کشاورزان را مدنظر قراردهند و در صورت وجود کمبود در بازار اقدام به واردات محصول برنج کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فاصله زمانی خردادماه تا آبان ماه واردات برنج نباید صورت بگیرد، تصریح کرد: کشاورزی در کشور ما علی رغم سایر کشورها مکانیزه نیست و به صورت سنتی انجام می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار