دانشمندان انگلیسی توانستند بهترین راه برای کاهش و جلوگیری از مصرف آنتی بیوتیک‌ها برای درمان سرفه را پیدا کنند.

معجونی طلایی برای درمان سرفه

به گزارش گلستان ۲۴؛ یکی از رایج‌ترین راه درمان سرماخوردگی استفاده از قرص‌های آنتی بیوتیک است که ایمنی ضدباکتریایی بدن را افزایش می‌دهد، اما در جدیدترین مشاهدات، کارشناسان انگلیسی متوجه شده اند که عسل یکی از بهترین جایگزین‌ ها برای این قرص‌های آنتی بیوتیکی است.این کارشناسان تاثیر عسل را در سرکوب کنندگی سرفه‌ها در مقایسه با آنتی هیستامین‌ها و مُسکن‌ها مقایسه کردند.

انگلیسی‌ها با مشاهده نتیجه مقایسه خود متوجه شدند که عسل در تسکین سرفه، گلودرد و گرفتگی گلو بسیار موثرتر است. این معجون طلایی تا ۳۶ درصد میزان سرفه  همچنین شدت سرفه را تا ۴۴ درصد کاهش می‌دهد و حتی متوجه شده اند که عسل در مقایسه با آنتی هیستامین دیفن هیدرامین به طور قابل توجهی بهتر بوده، زیرا ۵۰ درصد شدت سرفه را کاهش می‌دهد.

شواهدی نیز وجود که عسل  زمان لازم برای بهبودی عفونت دستگاه تنفسی را تا دو روز کاهش می‌دهد.

متخصصان نگران هستند که پزشکان بیش از حد آنتی بیوتیک‌ها را برای سرفه و سرماخوردگی تجویز کنند، که به ندرت لازم است، زیرا بیشتر این موارد ناشی از ویروس‌ها هستند و آنتی بیوتیک‌ها نمی‌توانند موارد ویروس را کاهش دهند.

عسل یک ماده ارزان، در دسترس و دارای مضرات محدود است و فقط برای افرادی که آلرژی دارند و نوزادان زیر یک سال خطر دارد اما دیگران به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

منبع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC

 

 
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار