متخصص طب اورژانس: کرونا یک بیماری هزار چهره است که درمان ندارد، در این شرایط بهترین راه حل پیشگیری از ابتلاست.

توصیه‌های پزشکی که به علت بیماری کرونا نابینا شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز: دکتر بهنام بابادی، متخصص طب اروژانس بیمارستان امام حسین و شهدای تجریش افزود: از اسفند ماه که شاهد شیوع بیماری کرونا در کشور بودیم، تیم طب اروژانس شهید بهشتی درگیر درمان بیماران کرونا بود، زیرا پزشکان این بخش در خط اول مواجهه با این بیماران قرار داشتند.

وی گفت: به علت شرایط سخت کار و مراجعه زیاد بیماران کرونایی بجز پرستاران و سایر پرسنل بیمارستان بالای ۵۰ درصد از پزشکان طب اروژانس مبتلا به کرونا شدند. چون با بیماران کرونایی در تماس بودم پیشگیری‌های لازم را انجام می‌دادم، اما با همه مراقبت‌های فردی به کرونا مبتلا شدم. بار اول بیماری ام خفیف بود و بعد از چند روز تب و لرز درمان شدم.

دکتر بابادی افزود:، اما در تاریخ ۲۰ تیر دوباره به این بیماری مبتلا شدم و این بار شدت بیماری بسیار بالا بود و تب و لرز و سرفه‌های شدیدی داشتم و ریه هایم ۷۰ درصد درگیر شد که در ادامه در آی سی یو بستری شدم. حالم به اندازه‌ای بد که پزشکان امید به زندگی را از دست داده بودند.

وی گفت: در این روز‌های سخت دکتر کیوان کرابی دوست عزیزم همراهم بود و ۳۷ روز بی وقفه برنامه‌های زندگی اش را تعطیل کرد و به مراقبت از من پرداخت. بعد از گذشت چند هفته با کمک پزشکان توانستم از این مهلکه جان سالم به در ببرم و آماده ترخیص بودم که، چون بیماری دیابت زمینه‌ای داشتم قندم بالای ۴۰۰ رفت و سیستم ایمنی بدنم ضعیف شد و چشمم شروع به درد کرد و در عرض ۶ ساعت متورم و برجسته شد که با این اتفاق راهی اتاق عمل شدم.

دکتر بابادی افزود: متاسفانه به جهت عفونت ایجاد شده بینایی چشم چپم را از دست دادم. هم اکنون هم درگیر درمان چشمم هستم که حداقل بتوانم از نظر ظاهری چشمم را سالم نگه دارم، اما بینایی ام را کامل از دست داده ام.

وی درباره اهمیت رعایت ملاحظات بهداشتی گفت: خواهش می‌کنم مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. تردد‌های بیجا نکنند. از ماسک حتما استفاده و فاصله گذاری را رعایت کنند. چون آخر این بی اهمیتی‌ها پشیمانی است. اگر کسی علائمی مثل تب و تنگی نفس دارد حتما یه بیمارستان مراجعه کند.

دکتر بابادی افزود: مردم باید در مواجهه با این بیماری دانش و آگاهی خود را بالا ببرند. ما نباید بیماری کرونا را دست کم بگیریم. با افزایش آگاهی و دانش می‌توانیم در مصاف با این بیماری موفق شویم. به نظر من عده‌ای از مردم به علت ندانستن کرونا را جدی نمی‌گیرند.

وی گفت: کرونا یک بیماری هزار چهره است که در حال حاضر درمان ندارد و بهترین راه حل پیشگیری از ابتلاست. هرچقدر افراد کمتر مبتلا شوند پزشکان و کادر درمان بهتر می‌توانند به بیماران کرونایی رسیدگی کنند.

دکتر بابادی افزود: من شاید اولین موردی باشم که به علت ابتلا به بیماری کرونا نقص عضو شدم از مسئولان یک خواهش دارم و آن این است که از نظر فارغ التحصیلی و گواهینامه ارفاقی برایم در نظر بگیرند تا بتوانم هرچه سریعتر طرحم را آغاز کنم و برای کمک به هم استانی‌های خودم در خوزستان به مناطق محروم بروم. به دوستانم قول داده ام که آبادان خرمشهر و اروند را از نظر طب اروژانس احیا کرده و کار‌هایی که لازم است را برای مردم انجام دهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار