دبیر هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

دبیر هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها از آمار بالای فساد و تخلف در شورای شهر و روستاها خبر داد و گفت: این موضوع ضرورت افزایش آموزش و آگاهی‌های قانونی برای اعضای شوراها را پررنگ‌تر می‌کند.

آمار بالای تخلف و فساد در شوراهای شهر و روستا در کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی دشتی صبح امروز در همایش شورای اسلامی استان گلستان اظهار کرد: آموزش یک امر ضروری در تمام نهادها از جمله شوراها است.
وی ادامه داد: متاسفانه آمار بالایی از فساد، تخلفات و دعواهای درون شوراها از شوراهای شهر و روستا در سطح کشور منتشر می‌شود و شاید فراوانی این مسائل در شوراها نسبت به سایر دستگاه‌ها بیشتر نباشد اما انعکاس آن بیشتر و سریع‌تر است.
دبیر هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: این نهادها به خاطر مردمی بودن در صورت ارتکاب کوچکترین تخلف و اتفاق به سرعت به رسانه‌ها کشیده می‌شود و این مسئله ضرورت آشنایی اعضای شوراها را با وظایف بیشتر می‌کند.
دشتی بیان کرد: قانون تاکید دارد که اعضای شورا نباید دچار قصور در وظایف شوند و نباید باعث اخلال در اجرای وظایف شورایی شوند و شئونات رفتاری یک عضو شورا را حفظ کند.
وی اضافه کرد: اگر عضو شورا باعث توقف و اخلال در روند وظایف شورا شود باید در انتظار برخوردهای قانونی شوند و از اکثریت انداختن جلسه یا همان «آبستراکسیون» در شوراها معنی ندارد و می‌تواند از نظر قانونی پیگیری شود.
انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار