مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: بر اساس بررسی‎ نقشه‎های هواشناسی، با نفوذ تدریجی جریانات ناپایدار از عصر امروز، استان گلستان شاهد کاهش 12 درجه ای دما خواهد بود.

کاهش 12 درجه‎ای دما در استان گلستان

به گزارش گلستان24،پیامد این تغییرات جوی، علاوه بر کاهش دما بین 10 تا 12 درجه سانتی‎گراد، افزایش ابر و بارندگی در سطح استان است.

وی خاطرنشان کرد: این وضعیت در روز جمعه و شنبه ادامه خواهد یافت و باد شدید و مواج شدن دریا نیز از دیگر اثرات دامنه‎دار این اوضاع جوی است.

رضوی خاطرنشان کرد: این شرایط جوی روز دوشنبه هفته آینده از استان خارج خواهد شد و دوباره گلستانی‎ها شاهد آسمانی صاف و نیمه‎ابری توام با افزایش دما خواهند بود.

*آبگیری کامل برخی از سدهای گلستان

وی با اشاره به روند مناسب بارندگی در گلستان اذعان کرد: این شرایط مناسب جوی، علاوه بر غنای ذخایر زیرزمینی استان موجب شده تا برخی از سدهای استان نیز به طور کامل آبگیری شوند.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران با مقایسه وضعیت بارندگی استان به نسبت سال گذشته افزود: سال پیش از جمله بدترین سال‌های استان به لحاظ بارندگی بود و بسیاری از منابع آبی استان در معرض خشکسالی قرار گرفتند.

رضوی یادآور شد: موضوع نگران کننده در سال گذشته بروز ریزگردهایی بود که به عنوان پدیده نوظهور، گلستان را تحت تاثیر خود قرارداده بود و البته هنوز دامنه این خطر به قوت خود باقی است.

به گفته وی کاهش آستانه تحریک‎پذیری جنگل‎ها و منابع طبیعی، خسارت به بخش کشاورزی و تنش به مرکبات باغی از جمله مشکلاتی بود که در سال گذشته خشکسالی، گلستان را تحت تاثیر قرار داده بود.

رضوی خاطرنشان کرد: هرچند امسال برخلاف سال گذشته وارد ترسالی شده‎ایم اما از هم‎اکنون باید برنامه جامعی برای بهر‎ه‎برداری از شرایط مناسب کنونی داشته باشیم، چرا که شرایط جوی به دلایل تغییر اقلیم طی این چند سال اخیر ثابت و همیشگی نیست.

اکنون آسمان گلستان صاف و در برخی نقاط نیمه ابری و دمای هوا نیز به طور میانگین بین هشت تا22 درجه سانتی‎گراد متغیر است.  

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار