سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ورود بیمه‌های درمانی به بحث پیشگیری را می‌توان یک حرکت رو به جلو و اقدامی آینده نگر دانست که در بلند مدت باعث مدیریت منابع نظام سلامت می‌شود.

ورود بیمه‌ها به بحث پیشگیری یک اقدام آینده نگر است

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیما سادات لاری در گفت‌وگو با خبرنگار آی هینا درباره اقدام اخیر سازمان بیمه سلامت برای اجرای طرح مشوق‌های بیمه‌ای افزود: اجرای طرح‌هایی مثل مشوق‌های بیمه‌ای همانند طرح‌های پیشگیری محور که در وزارت بهداشت اجرایی شده، حاکی از نگاه بلند مدت و آینده نگر است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌هایی مثل پویش ملی فشار خون یا طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» که توسط وزارت بهداشت اجرایی شد هم در همین راستا بوده و در واقع باید میزان آگاهی جامعه و سطح سواد سلامت افراد بالاتر برود تا از ابتلا به بیماری‌ها و به خصوص بیماری‌های غیرواگیر پیشگیری شود.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: طرح مشوق‌های بیمه‌ای که توسط سازمان بیمه سلامت در هفته گذشته در استان گلستان کلید خورد را می‌توان یک نگاه بلند مدت دانست که هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ سلامت به سود بیمه شدگان خواهد بود. از طرفی اجرای این طرح می‌تواند علاوه بر افزایش سطح سواد سلامت جامعه، منجر به کاهش بار بیماری‌های غیرواگیر در کشور شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بیمه‌های درمانی باید در مسیر اجرای طرح‌هایی با مقصد پیشگیری استوارتر از گذشته قدم بردارند؛ زیرا اجرای این طرح‌ها می‌تواند در نهایت به مدیریت منابع در نظام سلامت کمک فراوانی کند. هر طرحی که بتواند بیمه شدگان را نسبت به سلامت خود حساس‌تر کند و افراد پیگیر وضعیت سلامتی خود و خانواده‌شان باشند، هم برای جامعه و هم برای نظام سلامت مفید خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار