مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: در دو شهرستان رامیان و مراوه‌تپه ۴۶۰ واحدمسکونی که در جریان زلزله هفته‌های اخیر تخریب شده بود بازسازی می‌شود.

آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده گلستان| پایان آواربرداری خانه‌های تخریبی / ۴۶۰ واحدمسکونی ساخته می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: زلزله 5.2 ریشتری شهرستان مراوه تپه 32 روستای این شهرستان را متاثر کرد که در این بین 250 واحد مسکونی کم دوام و غیر مقاوم خسارت دید. از این تعداد 210 واحد احداثی و 40 واحد تعمیری هستند.

وی گفت: عملیات ارزیابی واحدهای خسارت دیده در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد و برای اولین با در سطح کشور، عملیات بازسازی واحدهای خسارت دیده 24 ساعت بعد از وقوع حادثه با حضور استاندار آغاز شد.

مدیرکل بنیادمسکن استان خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرستان مراوه تپه بیشترین واحد مسکونی روستایی بی دوام و غیرمقاوم را در سطح استان داراست که می‌بایست مالکان این واحدها هرچه سریعتر برای مقاوم سازی خانه‌ها و حفظ جان و مال خود به بنیاد مسکن این شهرستان مراجعه کنند.

وی یادآور شد: شهرستان مراوه تپه 45 هزار نفر جمعیت دارد که بیشترین جمعیت روستایی را داراست و متاسفانه با 67 درصد، بیشترین واحدهای مسکونی غیر مقاوم را دارد.

به گفته حسینی در این سال‌ها 4 هزار واحد مسکونی در شهرستان مراوه تپه توسط بنیاد مسکن مقاوم سازی شده است.

بازسازی مناطق زلزله‌زده رامیان ادامه دارد

مدیرکل بنیاد مسکن استان به وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده رامیان اشاره کرد و گفت: در زلزله 5.1 ریشتری 17 شهریورماه در رامیان،  36 ساعت بعد از حادثه کلنگ آغاز عملیات اجرایی بازسازی 290 واحدخسارت دیده آغاز شد که 250 واحد باید احداث شود و 40 واحد نیازمند تعمیرات است.

وی افزود: با توجه به پروسه طولانی تامین اعتبار هزینه بازسازی حوادث، اعتبارات مورد نیاز بازسازی واحدهای خسارت دیده با دستور مهندس تابش توسط بنیاد مسکن استان تامین شد. با توجه به در پیش بودن فصل سرما، بنیاد در این روستاها با قدرت وارد میدان شد و آواربرداری و پی کنی واحدهای تخریبی توسط امور ماشین آلات بنیاد مسکن استان انجام شده است.

اختصاص 350 میلیارد تومان برای مقاوم سازی مسکن روستایی

حسینی ادامه داد: طبق سرشماری سال 95 در سطح استان 228 هزار واحد مسکونی وجود دارد که از این تعداد 118 هزار واحد آن غیر مقاوم است که بنیاد مسکن از سال 95 تا کنون حدود 10 هزار واحد را مقاوم سازی کرد و در سال گذشته نیز 7 هزار و 700 واحد در مناطق سیل زده استان مقاوم سازی شده است.

وی گفت: برای امسال نیز ساخت 7 هزار واحد مسکونی در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار دارد که برای این کار 350 میلیارد تومان تامین اعتبار شده است که کلنگ عملیات اجرایی آن در روز پنج شنبه با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس، معاونان بنیاد مسکن کشور و استاندار گلستان آغاز خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار