با شروع معاملات امروز بازار سهام، سیر نزولی و صعودی بازار در گرو افزایش تقاضا و عرضه در حال تغییر است، اما به نظر می‌رسد تعادلی نسبی میان و عرضه و تقاضه به وجود آمده است.

اعتماد به بورس دوباره بالا می‌رود؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ با شروع معاملات آخرین روز هفته شاخص کل بازار نوسان زیادی میان محدوده حمایتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد داشت و عرضه و تقاضا در بازار امروز به نوعی در حال تقابل هستند.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی بازار سهام بازگشایی نمادهای شاخص‌سازی است که مدتها متوقف بودند، مثلا در دوره توقف نماد وبصادر بازار حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد اصلاح کرده بود و با بازگشایی نماد وبصادر این اصلاح دیر یا زود شامل این نماد نیز می‌شد و امروز استارت منفی شدن بازار سهام با منفی شدن پالایشی‌ها و وبصادر خورده شد.

​او در رابطه با ادامه روند بازار سهام گفت: پدیده صف‌نشینی چه صف خرید باشد و چه صف فروش امر درستی نیست و بازار باید روان باشد و بتواند جوابگوی عرضه و تقاضا باشد، اما درحال‌حاضر جو هیجانی حاصل از عدم اعتماد به بازار سرمایه و بازیگردانی ضعیف شرکت‌ها بازار را نوسانی کرده و به نظرم بازار فعلا بین یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نوسان خواهد داشت.

او در رابطه به علل نوسان بازار ادامه داد: فعلا بازار باید نوسانی باشد تا اعتماد حقیقی‌ها به بازار بازگردد زیرا متغییرهای زیادی در آینده کوتاه مدت ریسک بازار را برای حقیقی‌ها زیادتر می‌کند. متغیرهایی مانند قیمت دلار، ریسک انتخابات امریکا و اخبار مذاکرات عواملی است که در صورت مشخص و تثبیت شدن آنها ریسک بازار کمتر و اعتماد بیشتر خواهد شد.

او در رابطه با ادامه روند بازار امروز گفت: به نظر می‌رسد بازار امروز در رنجی مثبت به پایان برسد، زیرا بعد از تمام ریزش‌های هفته امروز آخرین روز معاملات هفته است و روند بازار شنبه نیز از معاملات این هفته تاثیر می‌پذیرد. به نظر می‌رسد یک موج عرضه دیگر نیز داریم اما احتمالا تقاضا بر عرضه برتری دارد.

 

 
منبع: تجارت نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار