امام جمعه گرگان:

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، وحدت، همدلی و انسجام بین مردم و اقوام مختلف ساکن استان را وجه تمایز آن با دیگر استان های کشور دانست و تاکید کرد: مردم این دیار همواره دست رد به سینه تفرقه افکنان می زنند.

همدلی و وحدت وجه تمایز مردم گلستان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز دوشنبه در آیین دیدار مردمی رییس جمهوری با مردم گنبدکاووس، گفت: امروز مردم گلستان از همه اقوام، مذاهب و فرق اسلامی در کمال صفا و صمیمیت کنار هم زندگی می کنند.
امام جمعه گرگان افزود: در ابتدای انقلاب برخی گروه های وارداتی وارد گلستان شدند تا اوضاع (وحدت) استان را به هم بریزند و امروز نیز برخی گروه های خارج کشور همین برنامه را دارند که خوشبختانه مردم خوب گلستان همواره دست رد به سبنه آنها زده اند و انشاالله در آینده نیز خواهند زد.
آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: مردم استان گلستان مردمانی خوب و قدردان نعمت های الهی و انقلاب اسلامی و خدمات و دستاوردهای بی شمار آن در بخش های مختلف از جمله علمی و فناوری و نیز عزت و استقلال کشور هستند.
او افزود: با این حال با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، گرانی و بیکاری مردم این استان را نگران کرده و رنج می دهد و خواسته آنان این است تا مسئولان با کار و تلاش مضاعف این مشکلات را رفع کنند.
امام جمعه گرگان با این حال گفت که مردم گلستان مسایل و مشکلات مالی کشور و دولت را درک می کنند.
آیت الله نورمفیدی افزود: تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری اینچه برون، احداث راه آهن اینچه برون به گنبد و سپس به شاهرود و اتصال آن به راه آهن سراسری و رسیدن به بندرعباس، احداث بیمارستان 400 تختخوابی، ساخت مرکز جامع سرطان و تجهیز آن، رفع مشکل آب شرب چهار شهر و 130 روستای شرق گلستان از مطالبات جدی مردم گنبدکاووس است.
وی ادامه داد: رفع مشکل آب شرب مناطق شرق گلستان نیازمند شتاب در تکمیل سد نرماب «چهل چای» مینودشت است که باید مورد توجه جدی دولت قرار گیرد.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: در صورت رفع مشکل آب شرب شرق گلستان بویژه مناطق مرزی این استان که مرزبانان واقعی هستند و نیز تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری اینچه برون، در رونق اقتصادی مردم این مناطق گشایش صورت می گیرد.
نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین گفت: مردم گلستان مردمانی خوب هستند و مسئولان باید قدردان این مردم باشند و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات آنان به کار گیرند.
به گزارش ایرنا، استاندار گلستان نیز در این آیین با قدردانی از سفر رییس جمهوری و هیات دولت به این استان گفت: این سومین سفر دکتر روحانی به گلستان است که دو سفر آن رسمی و یک سفر نیز یک روزه بوده است.
سید مناف هاشمی افزود: در جریان این دو سفر خدمات و اقدام های خوبی نصیب استان گلستان شده که در این سفر نیز مصوبات مناسبی تصویب خواهد شد.
وی اضافه کرد: در چند ماه اخیر که برنامه ریزی و نشست های متعددی برای سفر هیات دولت به گلستان توسط شخص رییس جمهوری، وزیران و معاونان انجام شد و نگاه مثبتی در مجموعه دولت نسبت به توسعه این استان وجود دارد.
هاشمی گفت: گلستان استان وحدت اقوام است و امیدواریم مصوبات سفر رییس جمهوری

 

ارسال نظر

آخرین اخبار