رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 شهرستان گرگان گفت: رسانه میتواند با پررنگ نشان دادن وقف در حوزه های مورد نیاز امروز جامعه به ترغیب و آشنایی مردم به این عمل خداپسندانه کمک کنند.

رسانه ها نیازهای روز جامعه در حوزه وقف را پررنگ کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ مهدی خوزین در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 شهرستان گرگان شامل  12 هزار رقبه و 550 موقوفه است که از این تعداد 50 موقوفه منفعتی و 500 موقوفه انتفاعی می باشد که موقوفات منفعتی دارای درآمد هستند.

وی افزود: بقعه امامزاده نور در سطح شهر گرگان، بقعه زکریای نبی در شهرانبارالعلوم، بقعه نه تن در سطح شهر گرگان و بقعه امامزاده سلیمان در غرب شهرستان گرگان از بقاع شاخص این منطقه می باشد.

به گفته وی ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف جزو سیاست ها و اهداف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه می باشد.

خوزین با تاکید بر اینکه موقوفه نیاز جامعه را به حاکمیت کم میکند بیان داشت: موقوفه در زمینه های تحصیل و تولید علم، نیازمندان( خیرات و مبرّات مطلق)، دانش آموزان و بیماران بی بضاعت، مسکن زوج های جوان، بیماران صعب العلاج و رسانه در واقع نیاز روز جامعه به موقوفات است.

وی بیان داشت: نیات موقوفات نامحدود و گسترده است ضمن اینکه واقف میتوانند تولیت را بر عهده بگیرند و متولی وقف خود باشد.

وی متذکر شد: اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 شهرستان دومین منطقه پر رقبه در سطح استان است که شامل 15 بقعه می باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 شهرستان گرگان گفت: اعتبارات دولتی از فرمانداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه، کمک های بلاعوض از سازمان اوقاف و وام های بدون سود برای بقاع متبرکه در نظر گرفته میشود.

وی در ادامه یادآور شد: وقف در حوزه رسانه نیز یکی از موارد مهم می باشد که با توجه به اهمیت رسانه و فضای مجازی در دنیای امروز و همچنین با توجه به هجمه های شدید رسانه های معاند علیه دین و کشور ما، وقف در حوزه رسانه نیز بسیار ضروری می باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار