بیکی گفت: کاریکاتور توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام در مجله فرانسوی شارلی ابدو یکی از همان کاریکاتورهای شیطانی است که هنر را در راه ذبح کردن مقدسات و پاشیدن بذر توطئه و جنگ در جهان خرج کرد.

کاریکاتورهای شیطانی خوی سبوعیت و بی ادبی اندیشه‌های غربی راعریان کرده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هنر عطیه الهی است که می‌تواند انسان را به مقامات عالی و کمالات عالی انسانی برساند، می‌تواند تمام موجودات و اشیا عالم را از دریچه خود به بهترین و زیباترین شکل در چشم مخاطب نشان دهد اما از سوی دیگر می‌تواند؛ یک عنصر خطرناک و یک هیولای شیطانی باشد که انسان را نه تنها به کمالات نمی‌رساند بلکه در حضیض پستی و در گودال ذلالت بیندازد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: هنر شمشیر دولبه ای است که هم به عدالت حکم می کند و هم تیغ ظلم از نیام بر می کشد، آنچه که مهم است این است که انسان قبل از اینکه مسلح به سلاح هنر شود و این ابزار و قالب زیبا را فرا بگیرد باید نیت و نفس خود را مبرا از هرگونه پلیدی و آلودگی‌های فضای نفسانی بنماید و زمینه رشد انسانی را در خود بپروراند تا پس از فراگیری قالب‌های هنری  در مسیر کمالات انسانی گام بردارد، آن وقت است که می‌توان به آن هنر افتخار کرد و آن را به عنوان یک هنر متعالی الهی ستود.
 

وی ادامه داد: در این میان کاریکاتور یک هنر روز جهانی است که جدای از دایره هنرهای زیبا نیست، کاریکاتور هنری است که از آن می‌توان به عنوان صدای رسای مظلوم علیه ظالم و یا بلیغ ترین و بلندترین صدای مطالبات مردمی از حاکمان نام برد.

 

بیکی خاطر نشان کرد: چقدر زیباست کاریکاتوری که فقر و تهیدستی مردم را به تصویر می کشد و با زبان طنز گونه خودش در اعماق ذهن افکار عمومی فرو می‌رود و چقدر زیباست کاریکاتوری که با زبان طنز به انسان‌ها یادآور می‌شود که نباید در مقابل ظالم کوتاه آمد و باید حق را گرفت.


وی اظهارداشت: اما همین هنر زیبای کاریکاتور اگر در خدمت نظام سلطه و چپاول قرار گیرد، دیگر هیچ نقش زیبایی را از خود ترسیم نمی کند، دیگر رنگ صداقت و رنگ عدالت خواهی آن از بین می‌رود و روح شیطانی بر آن حاکم می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: کاریکاتور هنر زیبایی است اما اگر در خدمت سوداگران زر و زور و قدرت قرار بگیرد دیگر هیچ قداستی برای ارزش های قدسی باقی نمی گذارد و تخم افشان بذر توطئه و نفاق خواهد بود.


وی افزود: کاریکاتور توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام در مجله فرانسوی شارلی ابدو یکی از همان کاریکاتورهای شیطانی است که هنر را در راه ذبح کردن مقدسات و پاشیدن بذر توطئه و جنگ در جهان خرج کرد.

 

بیکی گفت: کاریکاتور موهن و شیطانی که خون میلیون‌ها مسلمان را در جهان به جوش آورده است و خوی سبوعیت و بی ادبی اندیشه‌های غربی راعریان کرده است.

 

وی ادامه داد: بدتر از این کاریکاتور شیطانی اظهارنظر رئیس‌جمهور نادان کشور  به اصطلاح (مهد آزادی) فرانسه است که در قامت و ژست یک انسان آزادیخواه و دموکرات این عمل زشت و شنیع را تعبیر به آزادی بیان می‌کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: باید از او پرسید اگر اسم این آزادی است و اگر شما کشوری آزاد هستید پس چرا سیاست یک بام دو هوا در را در پیش گرفته اید؛ چرا زمانی که دخترک بیگناه و معصوم قصد تحصیل دارد و می‌خواهد آزادانه پوشاک و لباس خود را انتخاب کند آنگاه شما مانع می‌شوید، چرا در یکشنبه ها مردم رنج کشیده کشورت مطالبات به حق خود را می‌خواهند آنهارا سرکوب می کنید، چرا قواعد آزادی را زیر پا می گذارید و  برای سر پوش بر این همه نابرابری و تبعیض برای انحراف افکار عمومی مردم غرب کاریکاتور شیطانی را آزادی بیان می خوانید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار