با تقارن هفته وحد و روز ملی استکبار ستیزی، صداوسیمای گلستان ویژه برنامه های متعددی را برای مخاطبانش در نظر گرفته است.

تلألو وحدت شیعه و سنی در قاب صداوسیمای گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، معاونت سیمای گلستان نیز با ویژه برنامه «نگین خاتم» میهمان خانه‌ های گرم گلستانی‌ ها در این ایام خواهد بود؛ این ویژه برنامه همزمان با آغاز هفته وحدت هر شب از ساعت 21 از شبکه گلستان با بخش های مختلفی از جمله  گزارش جشن‌های مردمی، دعوت از کارشناسان شیعه و سنی، حضور شعرای استان، اجرای موسیقی زنده، معرفی کارآفرینان و ... روی آنتن می رود.

همچنین سیمای گلستان با ویژه برنامه «اولکام» و پرداختن به جشن‌ ها و مراسمات آیینی این ایام از مردم سراسر استان، سخنرانی، تواشیح و ... با مخاطبان همراه می‌شود.
«نورانا چاغلار» دیگر ویژه برنامه تلویزیونی این شبکه استانی است که با دعوت از روحانیون اهل سنت در خصوص جایگاه و منزلت پیامبر اکرم (ص) صحبت می‌کند.
پخش 5 مستند با عناوین «فرماندار (با موضوع شهید منا ناز قلیچی)»،«در مکتب مصطفی»، «برادری»، «آق آش»، «گلستان به  روایت رهبری» نیز از دیگر اقدامات سیمای گلستان به شمار می آیند.

شبکه استانی صدای گلستان و رادیو ترکمنی و برون مرزی نیز ویژه‌های متعددی را برای اعیاد ماه ربیع الاول در نظر دارند.
ویژه برنامه رادیویی «به سوی نور» در 7 قسمت 30 دقیقه ای نیز با موضوع وحدت بین شیعه و سنی با شنوندگان گلستانی همراه می‌شود.
ویژه برنامه «عطرخاتم» با حضور کارشناس مذهبی به بررسی جایگاه و مقام حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق علیه السلام می‌پردازدو

مستند رادیویی «از قطره تا دریا» هم با بررسی وحدت مسلمین در استان، واکاوی فرهنگ های اقوام مختلف و معرفی شهدای تشیع و تسنن به مدت 30 دقیقه در روز میلاد رسول مهربانی و پیامبر رحمت پخش می‌شود.

«سایرایاراولکام»، «چشمه ایمان» و «خانه و خانواده»  3 ویژه برنامه در رادیو ترکمنی برون مرزی در این ایام هستند.

ویژه برنامه زنده «سایرایاراولکام» در 7 قسمت، هر روز از ساعت 15 به مدت 120 دقیقه با بخش هایی از جمله کلام رهبری، ارتباط زنده با ائمه جمعه اهل سنت، گزارش مردمی، تواشیح، کارشناس مذهبی و پخش سخنرانی‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی و ... روی آنتن می رود.

ویژه برنامه «چشمه ایمان» در  هفته وحدت و میلاد خاتم الانبیاء محمد مصطفی (ص) و «خانه و خانواده» با هدف بیان اهمیت وحدت و یکدلی در خانواده و جامعه و ... از دیگر برنامه‌های این رادیو است که در هفته وحدت تقدیم مخاطبان می‌شود.

حوزه معاونت خبر این مرکز هم به پوشش کلیه رویدادهای این هفته در سطح استان، تولید و پخش 5 گزارش خبری با موضوع تحکیم وحدت شیعه و سنی، 2 گزارش تولیدی در خصوص جایگاه پیامبر گرامی اسلام(ص) محور وحدت مسلمانان، یک گفت و گوی ویژه خبری با حضور  یکی از علمای شیعه و سنی، 3 گزارش خبری و 1 گزارش تولیدی با موضوع استکبار ستیزی می‌پردازد.

معاونت فضای مجازی مرکز نیز در هفته وحدت به بارگذاری برنامه‌ های مختلفی اهم از اینفوگرافیک، عکس نوشت، کلیپ و نماهنگ، موشن گرافیک، پوستر، پویش ویژه #هفته وحدت و پویش #استکبار ستیزی ... مشغول است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار