سیدمحسن مسلمی:

بحث هایی که به جامعه علمی و علما مربوط است در سطح مردم مطرح نکنیم.

جدایی شیعه و سنی نابودی اسلام است/موضوعات علمی اسلام را باید بین علما مطرح شود نه مردم

سیدمحسن مسلمی، فعال فرهنگی شهرستان کردکوی، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با اشاره به این که دین اسلام، آخرین دین الهی، امروز آنقدر فراگیر شده است که جزو دو  دین بزرگ دنیاست، افزود: جهان سعی دارد به سمت سرمایه داری و اشرافیت حرکت کند و تعالیم اسلامی با این اصول مخالف می کند. بنابر این دشمنان اسلام هر چه بتوانند اسلام را در دنیا ضعیف تر کرده و جلوی گسترش آن را بگیرند، راحت تر و سریع تر به مطامع خود می رسند و دنیا را در دست می گیرند. آنها می خواهند به طرق مختلف برای گسترش اسلام مزاحمت ایجاد کنند.

وی یکی از بهترین روش هایی که دشمنان اسلام می توانند از آن استفاده کنند را استفاده از زاویه های بین شیعه و سنی که از ابتدای اسلام در زعامت و امامت وجود داشته است دانست و اضافه کرد:  این اختلافات، بحث هایی است که باید بین جوامع علمی و علمای این دو فرقه اسلامی مطرح شود، اما دشمن با بزرگنمایی این موضوع در سطح جامعه و مردم و ایجاد شبهه بین آنها، سعی کرد آن ها رو مقابل یکدیگر قرار دهد و با استفاده از نیروی خود مسلمنان و ایجاد اختلاف بین آن ها، اسلام را ضعیف کنند.

 

سید محسن مسلمی وحدت

 

فعال فرهنگی شهرستان کردکوی ادامه داد: اسلام سعی دارد انسان را به کمال و تعالی برساند. بر اساس وظیفه ای که اسلام، آخرین دین الهی برای رسیدن مردم به جامعه کامل معین کرده است،  مسلمانان باید اصولی را انجام دهند و رعایت کنند. یکی از این اصول، حفظ وحدت است. باید دست به دست هم بدهیم تا احکام و قوانین اسلام را در جامعه پیاده کنیم تا به هدف نهایی برسیم.

مسلمی عنوان کرد: بنابراین باید تلاش کنیم مردم را به این اختلافاتی که دشمن سعی دارد بین شیعه و سنی ایجاد کند و موضوعاتی که مطرح می کند تا اختلافات را بزرگ کرده و تفرقه ایجاد کند، آگاه کنیم. علما و سران مذاهب باید افکار خود را به یکدیگر نزدیک کنند و مردم را به وحدت دعوت کنند. بزرگترین کار این است  بحث هایی که به جامعه علمی و علما مربوط است در سطح مردم مطرح نکنیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار