جلسه بررسى بهره‌مندی از ظرفیت‌های طب ایرانی برای درمان کرونا با حضور دبیر شوراى عالى انقلاب فرهنگى، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان غذا و دارو و اساتید برجسته طب ایرانی در محل دبیرخانه شوراى عالى انقلاب فرهنگى برگزار شد.

جایگاه طب ایرانی و سنتی چگونه باید حمایت شود؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز،  دکتر محمدرضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تشکر و خسته نباشید به وزیر بهداشت و کادر درمان که در میدان جنگ مبارزه با کرونا میدان‌داری می‌کنند، با اشاره به تصویب سند ملی گیاهان دارویی در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این سند یک نظام تعریف شده و تمام اجزای مورد نیاز برای طب سنتی در آن مورد توجه قرار گرفته است و دانشکده‌های طب سنتی هم بر همین مبنا در کشور راه‌اندازی شدند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات طب سنتی و طب مدرن نسبت به هم بدبینی دارند، افزود: کسی که کتاب هاریسون را آتش می‌زند ضد علم است و از آن طرف نیز کسی که دیگران را در طب سنتی یا طب ایرانی زیر سوال می‌برد حرف غیر علمی می‌زند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه افراد متعددی از متخصصان اهل علم کشور مواجه می‌شویم که برای کمک به درمان کرونا پیشنهاد دارند، افزود: سامانه‌ای در وزارت بهداشت برای دریافت پیشنهادات تخصصی در درمان کرونا، تولید دارو و واکسن و... ایجاد شود.

دکتر مخبر تأکید کرد: عدم انسجام در تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژی در کشور باعث بروز مشکلات خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: جایگاه طب ایرانی و سنتی با پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت یک جریان مستقل نظام مند و استاندارد، حمایت شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار