وقوع آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های مراوه‌تپه و گرگان، آغاز کوچ عشایر به گلستان، کشف اشیای عتیقه در گرگان، آزادی ۸۰۸ زندانی در طرح غربالگری و افتتاح واحد تولید ماسک با تولید روزانه ۳۵۰ هزار قطعه در گنبد از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود .

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، از عصر یکشنبه در مراتع مراوه تپه و  جنگل های روستای توسکستان گرگان دو فقره آتش‌سوزی رخ داد که آتش در مراوه تپه ۱۵ هکتار از مراتع این شهرستان را خاکستر کرد و در نهایت با تلاش بسیج مردمی، نیروهای منابع طبیعی محیط زیست و هلال احمر مهار شد اما آتش سوزی منطقه جنگلی و مرتفع توسکستان گرگان با گذشت شش روز و مشارکت ۶۰۰ نفر از نیروهای امدادی و استفاده از بالگرد آب‌پاش همچنان ادامه دارد.

گفته می شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های این منطقه طعمه حریق شده است.

**

تیم بسکتبال شهرداری گرگان که آغازگر فصل جدید لیگ‌ برتر باشگاه‌های کشور بود، عصر روز پنجشنبه در نخستین مسابقه خود صنعت مس رفسنجان را با نتیجه ۸۸ به ۷۸ شکست داد.

**

مدیرکل مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: عملیات ساخت نخستین واحد مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان مرزی مراوه‌تپه که ۶ مهر امسال شروع شده بود، پس از ۳۳ روز به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.

سیدمحمد حسینی افزود: برای ساخت این واحد مسکونی ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت و هشت تن سیمان رایگان نیز توزیع شد.

**

هفته نهم مسابقات اسب‌دوانی شهرستان آق‌قلا و هفته نخست مسابقات در گنبدکاووس روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور حدود صد راس اسب نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در ۶ دور و مسافت‌های هزار و هزار و ٢۰۰ متری برگزار شد.

**

دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت: با صاحبان مراسم عروسی و عزا و جشن ها که بر خلاف مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا باشد برخورد قضایی می شود.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: برای این افراد بر اساس ماده ۶۸۸ قانون تعزیرات پرونده قضایی تشکیل می شود و یکسال حبس در انتظار کسانی است که بهداشت عمومی را تهدید کنند.

همچنین هفته گذشته داماد ۲۴ ساله گلستانی چند روز پس از برگزاری مراسم عروسی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

برخی منابع محلی گفته اند که این فرد با علائم کرونا و تنگی نفس به بیمارستان آل جلیل آق قلا مراجعه کرد و پزشک دستور بستری او را داد اما وی بخاطر عقب نیفتادن عروسی از بستری شدن خودداری و بدون اعلام به دیگران، مراسم عروسی را برگزار کرد.

**

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: تعدادی اشیای عتیقه باارزش مربوط به دوره صفویان و سلجوقیان در بافت قدیم گرگان یافت شده و روند کشف همچنان ادامه دارد.

احمد تجری اظهار داشت: مالک ساختمان قدیمی در بافت تاریخی گرگان برای طرح توسعه مجوز و پروانه ساخت از شهرداری دریافت کرد که در حین حفاری چاه با یک سری اشیای تاریخی مواجه شده و افراد گزارش آن را به میراث فرهنگی ارائه دادند.

**

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ضمن تاکید بر تسریع در اجرای روند طرح اقدام ملی مسکن گفت: تمامی ثبت نام کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن ۱۰ روز مهلت دارند برای تکمیل مدارک و واریز وجه خود اقدام کنند.

میرمحمد غراوی افزود: از مجموع ۵ هزار و ۷۵۲ واحد سهمیه ابلاغی به استان طرح اقدام ملی ۲ هزار و ۴۳۶ تامین زمین انجام و عملیات اجرایی ۵۰۳ واحد آغاز شد.

**

مدیرکل امور عشایری گلستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شروع کوچ پاییزه عشایر غیربومی به این استان را از اول آذر دانست اما اظهار داشت: امسال باتوجه به درخواست عشایر مبنی بر ورود زودتر از موعد برای مرمت خانه‌ها، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اجازه ورود را از ۱۵ آبان به آنان داد.

رضا علیپوری افزود: تیم‌های مرکز بهداشت گنبدکاووس، مراوه‌تپه و کلاله به همراه کارشناسان دامپزشکی با استقرار در مبادی ورودی عشایر کوچنده به گلستان بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نظارت کامل دارند و نیروهای مرزبانی و انتظامی هم امنیت عشایر را هنگام کوچ تامین می‌کنند.

**

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون و با هدف تلاش برای افزایش تولید و کمک به رونق اشتغال ۱۳ واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل گلستان به چرخه تولید بازگشت.

حجت‌الله خلیل‌زاده اظهار داشت: این واحدهای تولیدی با احیای ۲۶۰ فرصت شغلی و کمک دولت از طریق سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی فعالیت خود را بار دیگر آغاز کردند.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال مشکلات و موانع فعالیت ۴۰ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد دیگر برطرف شده و امکان آغاز مجدد تولید آن ها فراهم گردد.

**

پرندگان مهاجر همانند سال‌های گذشته با سرد شدن هوا بعد از پیمودن هزاران کیلومتر از مناطق سردسیر سیبری روسیه برای زمستان‌گذرانی وارد تالاب‌های بین‌المللی گنبدکاووس شدند که پیش‌قراولان آنها در جمعیت محدود پرندگان "خوتکا، فلامنیگو، اردک سرسبز و چنگر" هستند.

همچنین نخستین گروه از درناهای مهاجر به تعداد سه قطعه با طی کردن مسیر چند هزار کیلومتری از شرق اروپا برای زمستان‌گذرانی در پهنه آبی تالاب بین‌المللی گمیشان واقع در شمال غربی استان گلستان و کرانه دریای خزر فرود آمدند.

**

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت که آماری از افراد کارتن‌خواب و بی‌سرپناه در استان وجود ندارد اما تا حد امکان به معتادان فاقد خانه یا جای خواب خدمات اقامت شبانه ارائه می‌شود.

سیدمهدی حسینی اظهار داشت: استان گلستان سه مرکز شبانه کاهش آسیب در گرگان و گنبدکاووس دارد که از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۲۸۰ معتاد زن و مرد در آن ها پذیرش شدند.

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت که با اجرای طرح غربالگری در زندان‌های این استان که از ۲ ماه گذشته آغاز شده تاکنون ۸۰۸ زندانی آزاد شدند.

هادی هاشمیان افزود: در طرح غربالگری که با دستور رئیس قوه قضاییه اجرا می‌شود، قضات برجسته با حضور در زندان ‌های گرگان و گنبدکاووس با همه زندانیان دیدار و پرونده‌های آنان را بررسی می‌کنند.

**

سومین و بزرگترین واحد تولید کننده ماسک بهداشتی سه لایه استان گلستان با ظرفیت تولید روزانه ۳۵۰ هزار عدد ماسک، با سرمایه‌گذاری افزون بر ۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و ایجاد اشتغال ۳۰ نفر در گنبدکاووس آغاز به‌کار کرد.

**

همزمان با افتتاح سراسری چند طرح در اقصی نقاط کشور و با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر راه و شهرسازی ۱۵ ایستگاه باران‌‎سنج برخط در ۱۰ شهرستان استان گلستان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل هواشناسی گلستان در این مراسم با اشاره به بهره برداری از ۱۵ ایستگاه برخط باران سنج و افزایش توان پایش بارشی در این استان گفت که گلستان از نظر تعداد ایستگاه‌‎های باران سنجی برخط در رتبه نخست کشور قرار دارد.

**

دادستان بندرگز گفت: مسوول اعتبارات یک بانک در این شهرستان که ۵۰ میلیارد ریال اختلاس کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

محمد طالبی‌چاری اظهار داشت: متهم با استفاده از آرشیو بانک، اشخاص را انتخاب و با قراردادن نام آنها در لیست متقاضیان گرفتن تسهیلات، مبلغ مورد نظر را ابتدا به حساب آنان و سپس به حساب خود واریز می‌کرد.

**

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس گفت که مطابق آخرین آمار ثبت شده در سامانه رصد، امسال ۵۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۴۴۴ طرح اشتغال روستایی و عشایری و فراگیر تبصره ۱۸ با اشتغالزایی ۷۵۳ نفر در این شهرستان مرزی پرداخت شد.

عبدی بدراق نژاد اظهار داشت: امسال پرونده ۵۴۶ طرح اشتغال روستایی و عشایری شهرستان با نیاز تسهیلاتی به ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹۶۶ نفر به منظور دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شد که تاکنون به ۴۳۴ طرح آن با ایجاد اشتغال ۷۱۹ نفر در مجموع  ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار