مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه هرساله به طور متوسط ۵ فقره سیل در استان رخ می‌دهد، گفت: آتش‌سوزی‌ به ۴۰۶ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی خسارت وارد کرد.

 آتش‌سوزی‌ به ۴۰۶ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی خسارت وارد کرد

به گزارش گلستان 24 ؛ابوطالب قزلسفلو صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سیل‌خیزی استان گلستان اظهارداشت: در 27 سال گذشته 127 فقره سیل کوچک و بزرگ در استان به وفوع پیوسته که خسارت‌های فراوان جانی و مالی برجای گذاشته است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط سالانه 5 فقره سیل در استان رخ می‌دهد، افزود: در سال‌های اخیر تلفات جانی بر اثر جاری شدن سیلاب در استان کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه عرصه‌های جنگلی گلستان در تمامی فصول در معرض خطر آتش‌سوزی قرار دارند، گفت: برخلاف منطقه زاگرس و حتی استان‌هایی مانند گیلان و مازندران که آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی آنها محدود به فصول خاصی است؛ در استان گلستان شاهد آتش‌سوزی‌های بهاره و تابستانه و همچنین فصل خزان ( اواخر پاییز و زمستان) هستیم.

وی یکی از دلایل وقوع حریق‌های متعدد در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان را مجاورت زمین‌های کشاورزی با این عرصه‌ها دانست و اظهارداشت: براساس نقشه‌های موجود عرصه‌های جنگلی استان 6 هزار و 800 کیلومتر مرز مشترک با دیم‌زارها دارند که در فصل برداشت محصول به ویژه گندم و آتش زدن کاه و کلش، حریق به جنگل‌ها سرایت می‌کند. هم چنین وجود جنگل‌های دست کاشت سوزنی‌برگ در استان نیز از دیگر علل وقوع آتش‌سوزی‌های متعدد است.

قزلسفلو با اشاره به احداث 400 کیلومتر آتش‌بُر در مرز عرصه‌های جنگلی و زمین‌های کشاورزی گفت: با این اقدام تلاش کردیم تا نقاط پُرخطر را مدیریت کنیم و در صورت وقوع حریق از سرایت آن به عرصه‌های جنگلی جلوگیری نماییم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه سال گذشته 400 فقره آتش‌سوزی در 430 هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان رخ داده بود، اعلام کرد: امسال سطح آتش‌سوزی‌ها افزایش یافته است. از ابتدای سالجاری 281 مورد حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان به ثبت رسیده که به 406 هکتار از این اراضی خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار