نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس:

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: برداشتن ممنوعیت کشت شالی در گلستان و معرفی کشت جایگزین مهم‌ ترین خواسته ما از جهاد کشاورزی است.

ممنوعیت کشت شالی از گلستان برداشته شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، غلامعلی کوهساری روز گذشته در آیین افتتاح پروژه‌های هفته دولت در آزادشهر که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: کشت شالی در استان گلستان ممنوع شده بدون اینکه کشت جایگزینی معرفی شود که بتواند اقتصاد و معیشت کشاورزان را تامین کند.

وی افزود: حذف ممنوعیت کشت خواسته مردم و مجمع نمایندگان استان است و انتظار داریم جهاد کشاورزی در کنار برداشتن ممنوعیت کشت شالی، کشت جایگزین را هم معرفی کند.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان به کمبود کود در استان اشاره کرد و ادامه داد: فصل کشت پاییزه در راه است و اگر تمهیدات لازم برای تامین کود فسفات اندیشیده نشود کشاورزان با مشکلات عدیده ای مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه گندم استان گلستان یکی از کیفی ترین گندم تولیدی کشور است، اضافه کرد: انتظار داریم دولت گندم باکیفیت استان را بیشتر از قیمت خرید تضمینی محصول در سایر استان‌ها خرید کند.

کوهساری به خالی بودن ظرفیت کارخانه‌های آرد استان اشاره و تصریح کرد: از شما انتظار داریم بجای اینکه گندم استان گلستان به سایر استان‌ها صادر و تبدیل به آرد شود، گندم در استان آرد و بعد به دیگر استان‌ها صادر شود. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار