استاندار گلستان از تلاش برای تکمیل زودتر هزار واحد مسکونی در حال ساخت در مناطق آسیب دیده از سیل، زلزله و رانش زمین در استان خبر داد.

ساخت هزار واحد مسکونی در مناطق آسیب دیده از سیل، زلزله و رانش زمین در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،هادی حق شناس استاندار گلستان گفت: امیدواریم در یک ماه و نیم آینده مرحله اول واحد‌های مسکونی سایت جدید روستای آق امام مراوه تپه را که شامل ۲۵ واحد مسکونی است، به بهره‌برداری برسانیم.


هادی حق شناس افزود: برای تکمیل واحد‌های مسکونی در این روستا ۵۵ میلیون تومان تسهیلات به همراه ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ارائه می‌شود.


دکتر حق شناس گفت: ایجاد فضای سبز و کاشت درخت در این محیط می‌تواند فضای مناسبی را برای مردم ایجاد کند و امیدواریم فاز دوم واحد‌های مسکونی و همچنین واحد‌هایی که در محل روستای قبلی در حال ساخت هستند هر چه سریع‌تر اجرایی شود.


او ادامه داد: از ۲۲۸ هزار واحد روستایی استان ۱۱۸ هزار واحد نیازمند مقاوم‌سازی هستند که بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی تاکنون مقاوم سازی شده اند و نیاز است صاحبان واحد‌های مسکونی غیر مقاوم جهت دریافت تسهیلات و مقاوم سازی واحد‌های خویش به ادارات بنیاد مسکن در شهرستان‌ها مراجعه کنند.


بر اثر رانش زمین در فروردین ماه سال امسال تعدادی از واحد‌های مسکونی در روستای آق امام شهرستان مراوه تپه خسارت جدی دیدند که مرحله اول آن شامل ۲۶ واحد مسکونی محله سعد آباد در حال ساخت است و پس از آن مرحله محله احمد آباد به تعداد ۲۲ واحد مسکونی ساخته می‌شود و ۱۶ واحد مسکونی نیز در جاسازی خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار