چند روز پیش احسان مکتبی برخلاف تمام معارفه های مرسوم معاون سیاسی امنیتی استانداری ها در یک فضای داخلی و بدون حضور اعضای شورای تامین و مقامات عالی رتبه ذیربط استانی معارفه شد.

استقبال سرد و پاییزی از احسان مکتبی !/ آیا استاندار عبدالهی و ارج وندی را مرخص می کند؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، چند روز پیش احسان مکتبی برخلاف تمام معارفه های مرسوم معاون سیاسی امنیتی استانداری ها در یک فضای داخلی و بدون حضور اعضای شورای تامین و مقامات عالی رتبه ذیربط استانی معارفه شد.در یک فضای سرد و خشک و بی روح ! و با کمترین اثرگذاری برون سازمانی!

فضای رسانه ای و افکار عمومی استان هم تقریبا از آن استقبال سرد و البته پاییزی نمود و گویی هیچ اتفاق خاصی در استان نیفتاده است !؟ 

احسان مکتبی همان مقطع که مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بر عهده داشت؛ سودای معاونت سیاسی امنیتی استانداری و تودیع و معارفه شدن با علی اصغر طهماسبی را داشت اما برخلاف تمام برآوردها و حتی محاسبات؛ یک مدیرکل اجتماعی با رشته تحصیلی غیر مرتبط به جایگاه معاون سیاسی امنیتی استانداری ارتقا یافت و کمی بعد از آن احسان مکتبی هم از مدیرکلی استعفا داد.

چراغعلی آمد تا چراغ هایی به دوره مدیریت و عملکرد اصغر طهماسبی و اقدامات او تابانده نشود ؛شاید ۱۴۰۰ اصولگرایانی که بقدرت برسند اولین کار و برنامه شان تاباندن تمام چراغ ها به همین دوره مدیریتی و گزارش آن به مردم استان باشد!

به همین دلیل چراغعلی در این "دوره گذار "یاد شده به بازی موثر گرفته نشد و عملا دو تن از مشاوران استاندار عهده دار وظایف اصلی این حوزه(انتصابات و مشاوره در حوزه امنیتی) بودند! 

از میزان ارتباطات نمایندگان مجلس ،اعضای شورای تامین استان و نقش آفرینی در جلسات تامین،فرمانداران ،مدیران کل ذیربط ، فواصل زمانی ملاقات ها و دیدارها با استاندار ، عهده داری برگزاری انتخابات و اعلان نتایج ، حضور کامل در جلسات موثر و...می توان یک تحلیل حقیقی از وضعیت و جایگاه وی داشت .اما حالا با رفتن چراغعلی و عدم برگزاری هم زمان تودیع و معارفه این معاونت حساس و معرفی احسان مکتبی اتفاق خاصی در استان نسبت به گذشته افتاده است ؟

بله !احسان مکتبی به خواسته و آرزوی خودش رسیده است ؛آنهم بدون هیچ رقیب و در فقر نیروی انسانی اصلاح طلبان برای معرفی یک معاون سیاسی امنیتی مقتدر و مسلط به امور حوزه یاد شده! اماآرزوی مردم این استان در نقش آفرینی موثر و کارای فرزندان آنان در اداره امور استان چه می شود ؟ 

اصلاح طلبان در آستانه آخرین ماه پاییز حیات سیاسی شان هستند و در حال شمردن جوجه های خود ! و در استان اصلاحات زده گلستان هم که دیگر چه حاجت به بیان است!!!

معاون سیاسی امنیتی جدید استانداری نه از حمایت مردمی برخوردار است و نه از حمایت فراگیر جریانات سیاسی و بغرنج تر آنکه بر صندلی تکیه زده است که یک دوره فترت را علی رغم حضور  مهندس چراغعلی گذرانده است و شان و جایگاه حقیقی خود را حداقل بلحاظ ادراکی و شناختی ندارد!

آیا احسان مکتبی با آمدنش و حضورش توانسته است که این شان و جایگاه را در وهله اول به معاونت یاد شده برگرداند؟شاید اخلاقا برای چنین قضاوتی هنوز زود باشد اما مساله این است که تا آخر پاییز و اول زمستان مگر چند روز باقی مانده است؟

و آخر الکلام اینکه آیا حق شناس استاندار گلستان حاضر است؛ احسان مکتبی را سهیم در جایگاه و رتبه کنونی رسانه ای خود در استان کند و روابط عمومی استاندار را به روابط عمومی استانداری ارتقا دهد ؟ آیا حق شناس حاضر است عبدالهی و ارج وندی را مرخص کند و هر روز با معاون سیاسی امنیتی در ارتباط باشد و بعض جلسات و پیگیری های میدانی را به احسان مکتبی واگذار و همان پوشش رسانه ای را برای او قائل باشد ؟ اما تعظیم و دست به سینه بودن احسان مکتبی در برابر حق شناس معنی دیگری را به اذهان متبادر کرد !گویی احسان مکتبی مدیرکل حوزه استاندار شده است تا معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان.

بیشتر خواهم نوشت...

به قلم حسن بیارجمندی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار